شناسهٔ خبر: 67276321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باقری: باید از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه بهره برد

اکرم احقاقی

سرپرست وزارت امور خارجه ایران و وزیر خارجه قطر درباره روابط دوجانبه و موضوع فلسطین رایزنی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار باقری ضمن تبریک عید قربان، اقدام دولت قطر برای اعزام هیات عالی‌رتبه به تهران و ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت و تسلیت به دولت ومردم ایران را نشانه همدلی در شرایط سخت و عمق پیوند دوستی میان ۲ کشور و ۲ ملت ایران و قطر توصیف کرد.  

علی باقری ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای، از نقش موثر شهید آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در بنانهادن مناسباتی بلندمدت و پایدار میان ۲ کشور تمجید کرد و گفت: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی امروز به فصل مشترک همه طرف‌هایی تبدیل شده که امنیت و توسعه پایدار را جستجو می‌کنند، لذا بدون تردید این اولویت راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه استمرار خواهد داشت. 

باقری: باید از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه بهره برد دیدار باقری با آل‌ثانی در دوحه

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن تبریک عید قربان و ابراز تسلیت مجدد به دولت و ملت ایران بابت فقدان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، نقش ایشان در پیشبرد مناسبات ۲ کشور و نیز حمایت از ملت فلسطین را ممتاز خوانده و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با گذر از این شرایط سخت و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی مابین بیش از گذشته ارتقا یابد.   

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخدادهای غزه شرایط موجود را بسیار خطیر ارزیابی و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های ۲ کشور به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما