شناسهٔ خبر: 67247099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های صنعت بوشهر هزینه شد

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: ۶ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی این استان در دولت سیزدهم در راستای جذب سرمایه گذاری ، اشتغالزایی و رونق تولید هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " علی باستین " در نشست سه شنبه‌های پاسخگویی مدیران با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: برای توسعه فعالیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضمن افزوده شدن ۷۰۰ هکتار اراضی جدید به محدوده شهرک‌های صنعتی بوشهر و برازجان الحاق ساخت هشت ناحیه صنعتی جدید روستایی در استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکهزارو ۳۹۹ مصوبه در کارگروه‌ها ، شورا و یا کمیته‌های تخصصی در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر در دولت سیزدهم انجام شده که ۹۵ درصد این مصوبات اجرایی شده و تحول مهمی در این بخش‌ها ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به شناسایی۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر تصریح کرد: در ۲ سال اخیر یک‌هزار و ۲۶ هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو در مناطق شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شده است.

باستین ادامه داد: در دولت سیزدهم ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان بوشهر با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲ هزارو ۶۹۰ میلیارد ریال صادر شده که منجر به ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی شده است.

وی از افتتاح ۱۳ طرح پتروشیمی با ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر خبر داد و افزود: این طرح‌ها در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: راه‌اندازی ۲۳ واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و سه واحد فرآوری آبزیان از دیگر دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی در این استان است.

باستین اضافه کرد: اختصاص مبلغ ۲هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه است.

بیشتر بخوانید

پیشرفت فیزیکی آب شیرین کن ۷۵ هزار مترمکعبی بوشهر به ۳۸ درصد رسید

۸۰۰ تخت درمانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌های بوشهر افزوده شد

موافقت وزیر کشور با سه درخواست استاندار بوشهر

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم عملیات ساخت ۳ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر آغاز شده است .

باستین تصریح کرد: ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر دستاوردهای دولت رییسی در استان بوشهر است.

وی گفت: در این مدت شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی سعدآباد در سطح ۲ هزاور ۴۰۰ هکتار در شهرستان دشتستان تکمیل شد.

باستین بیان کرد: در دولت سیزدهم ضمن عملیات احیا و نوسازی باغات نخیلات در سطح ۸۱۰ هکتار ۲۰ گلخانه جدید به مساحت ۱۶ هکتار افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: هفت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در راستای تامین پایدار آب مورد نیاز مشترکین در این مدت احداث شده است.

نظر شما