شناسهٔ خبر: 67256242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

رشد و رونق تجارت در پرویزخان، اولویت قطعی و جدی ما است

استاندار کرمانشاه گفت: تجارت و تبادلات مرزی برای ما اولویت جدی و قطعی است و ساماندهی مرز پرویزخان باید به گونه ای انجام شود که حتی یک دقیقه از وقت تجار و بازرگانان تلف نشود و روند تجارت در مرز متوقف نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه ساماندهی منطقه آزاد و مرز پرویزخان اظهار داشت: تمامی مرزهای استان برای ما به منظور توسعه تبادلات مرزی و افزایش صادرات مهم است اما پرویزخان با توجه به ویژگی‌های مختلف خود از جمله جایگاه تاریخی، دسترسی جاده، سطح تبادلات و داشتن منطقه آزاد مزیت بیشتری دارد و ما مکلف به سامان دادن مطلوب آن هستیم.

وی ادامه داد: بعد از گفت‌وگوهایی که با دوستان خود در اقلیم کردستان عراق و بازدید هفته قبل از مرز پرویزخان و همچنین پیگیری‌های میدانی که اتفاق افتاد دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی منطقه پرویزخان امروز جلسه‌ای برای جمع بندی داشتیم که با تداوم این پیگیری‌ها وضعیت مطلوبی در این مرز و دیگر مرزها شکل خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: ساماندهی اماکن و تأسیسات خدمات‌رسان در مرز پرویزخان اولین موضوع این نشست است که با هدف انسجام، نظم و کارآمدی بیشتر باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.

وی بیان داشت: در طول سال‌های مختلف یک نابسامانی به صورت تدریجی شکل گرفته که خیلی از پول‌های دریافتی، ما به ازای روشنی ندارد یعنی خدمات خاصی ارائه نمی‌شود اما رانندگان کامیون باید پول‌هایی پرداخت کنند از این رو باید هر پولی که در این محدوده دریافت می‌شود ما به ازای خدمت رسانی مشخصی باشد.

صحرایی تاکید کرد: اگر هر پولی در این مرز از مردم گرفته می‌شود باید در قبال ارائه خدمات باشد و گرفتن هر پولی بدون ارائه خدمات ممنوع است و هر کاری و اقدامی در این مرز باید بر اساس مر قانون باشد.

وی تصریح کرد: ساماندهی این مرز باید به گونه‌ای انجام شود که حتی یک دقیقه از وقت تجار و مردم در آن گرفته نشود و تسریع در انجام امورات در این مرز بسیار مهم است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌خواهیم که با نهایت کوشش و تلاش در راستای حل مشکلات و مسائل این مرز اقدام کنند و باید هر چه بیشتر روابط تجاری و سطح تبادلات اقتصادی خود را با کشور عراق گسترش دهیم.

وی خواستار اجرای برنامه‌ها به صورت نظم و انضباط دقیق در این مرز شد.

نظر شما