شناسهٔ خبر: 67241722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۱۳ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر به بهره برداری رسید

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۱۳ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

علی باستین در حاشیه نشست سه شنبه های پاسخگویی با حضور اصحاب رسانه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در استان بوشهر در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده و در تمام شاخص ها از جمله اشتغال و تولید و سرمایه ‌گذاری و ...پیشرفت محسوسی داشته ایم.

وی افزود: در حمایت از بنگاه های اقتصادی، ایجاد اشتغال موثر، مدیریت تسهیلات و منابع بانکی، صادرات غیرنفتی، بازرگانی داخلی و خارجی و اجرای طرح های جدید اقتصادی در سه سال اخیر اقدامات موثری انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۲۹ جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ۴۵ جلسه کارگروه تنظیم بازار، ۲۳ جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی، ۱۵۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۳۹۹ مصوبه که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده بخشی از اقدامات حوزه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: ۴۰ جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد و نتایج ارزشمندی در ایجاد اشتغال موثر به ثبت رسید.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در توسعه زیرساخت های اقتصادی نیز کارهای بزرگی انجام شد و ۷۰۰ هکتار اراضی جدیدبه شهرک های صنعتی بوشهر و برازجان الحاق شده و ۸ ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز بزودی در استان احداث می شود.

باستین ابراز داشت: ۶۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو شناسایی شده که در دو سال اخیر ۱۰۲۶ هکتار اراضی در شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شد.

وی افزود: در دو سال اخیر، ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان با ظرفیت سرمایه گذاری ۲۶۹ هزار میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل صادر شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۱۳ طرح پتروشیمی با ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

باستین بیان کرد: ۲۳ واحد بسته بندی و فرآوری خرما و ۳ واحد فرآوری آبزیان در ۳ سال اخیر در استان بوشهر راه اندازی شده است.

نظر شما