شناسهٔ خبر: 67255658 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد؛

احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولیدی

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار جام جم_ علی باستین صبح امروز در نشست سه شنبه‌های پاسخگویی با حضور اصحاب رسانه  اظهار داشت: کشور در این سه سال رشد بالای پنج درصد را تجربه کرده است‌.
وی شاخص ها و اقدامات موثر دولت در سطح ملی را این‌گونه عنوان کرد:منظم شدن عملکرد پولی دولت  باعث رشد اقتصادی بالاتر و تورم کم تر شد.
 
کاهش نرخ بیکاری
 
نرخ بیکاری در آغاز کار دولت ۹/۶ درصد بودو با تلاش های انجام شده که به ۸/۱ درصد رسیده است. در۲۸استان کشور شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.
 
کنترل رشد نقدینگی
 
از ابتدای دولت رشد نقدینگی چهل درصد بوده که تا پایان سال۱۴۰۲ به بیست و چهار درصد رسیده است.
هرچقدر نقدینگی افزایش پیدا کند و به تولید نرسد باعث تورم می‌شود و کاهش این نرخ باعث رونق اقتصادی می‌شود‌.
با سیاست های بانک مرکزی به بیست و چهار درصد رسیده است.
 
احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولید
 
یکی از مهم ترین اقدامات ارزشمند دولت احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولید راکد و تعطیل در کشور بوده است.
 
دولت با راه اندازی احیا نهضت و با استفاده منابع مردمی و منابع بانکی واحد های تولیدی راکد را به چرخه تولید برگرداند.
 
علی باستین در خصوص شاخص های اصلی و مهم اقتصادی دولت در سطح استان بیان کرد:در استان بوشهر در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده و در تمام شاخص ها از جمله اشتغال و تولید و سرمایه ‌گذاری و ...پیشرفت محسوسی داشته ایم.
وی افزود: در حمایت از بنگاه های اقتصادی، ایجاد اشتغال موثر، مدیریت تسهیلات و منابع بانکی، صادرات غیرنفتی، بازرگانی داخلی و خارجی و اجرای طرح های جدید اقتصادی در سه سال اخیر اقدامات موثری انجام شد.
معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۲۹ جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ۴۵ جلسه کارگروه تنظیم بازار، ۲۳ جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی، ۱۵۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۳۹۹ مصوبه که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده بخشی از اقدامات حوزه اقتصادی است.
وی اضافه کرد: ۴۰ جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد و نتایج ارزشمندی در ایجاد اشتغال موثر به ثبت رسید.
باستین گفت: در توسعه زیرساخت های اقتصادی نیز کارهای بزرگی انجام شد و ۷۰۰ هکتار اراضی جدید به شهرک های صنعتی بوشهر و برازجان الحاق شده و ۸ ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز بزودی در استان احداث می شود.
وی ابراز داشت: ۶۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو شناسایی شده که در دو سال اخیر ۱۰۲۶ هکتار اراضی در شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شد.
وی افزود: در دو سال اخیر، ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان با ظرفیت سرمایه گذاری ۲۶۹ هزار میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل صادر شده است.
 
23 واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و 3 واحد فرآوری آبزیان در 3 سال اخیر در استان بوشهر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: 23 واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و 3 واحد فرآوری آبزیان در 3 سال اخیر در استان بوشهر را از دیگر دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد و اضافه کرد: اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دیگر طرح‌هاست.
 
احداث 3 شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر
باستین، شروع عملیات احداث 3 شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر طرح‌ها است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افتتاح 7 آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب در سال خبر داد و گفت: در 32 ماه دولت شهید آیت‌الله رئیسی ضمن توسعه ظرفیت‌های تولید آب 660 میلیارد تومان در زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.
 

نظر شما