شناسهٔ خبر: 67272823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ۱۳۹۹ مصوبه در حوزه حمایت از تولید و صادرات در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در دولت سیزدهم بیش‌از ۲۵۰ جلسه در حوزه حمایت از تولید و صادرات با ۱۳۹۹ مصوبه داشته‌ایم که که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -
ثبت ۱۳۹۹ مصوبه در حوزه حمایت از تولید و صادرات در استان بوشهر
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر، علی باستین در نشست سه‌شنبه‌های پاسخگویی با حضور اصحاب رسانه بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی در استان انجام شده و در تمام شاخص‌ها از جمله اشتغال و تولید و سرمایه گذاری و ... پیشرفت محسوسی داشته‌ایم. وی ادامه داد: در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال موثر، مدیریت تسهیلات و منابع بانکی، صادرات غیرنفتی، بازرگانی داخلی و خارجی و اجرای طرح‌های جدید اقتصادی در سه سال اخیر اقدامات موثری انجام شد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در این مدت ۲۹ جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ۴۵ جلسه کارگروه تنظیم بازار، ۲۳ جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی، ۱۵۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۳۹۹ مصوبه داشته‌ایم که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده است. وی ادامه داد: همچنین ۴۰ جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد و نتایج ارزشمندی در ایجاد اشتغال موثر به ثبت رسید.
 
باستین گفت: در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی نیز کار‌های بزرگی انجام شد و ۷۰۰ هکتار اراضی جدیدبه شهرک‌های صنعتی بوشهر و برازجان الحاق شده و ۸ ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز به‌زودی در استان ساخته می‌شود. وی ادامه داد: ۶۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو شناسایی شده که در دو سال اخیر ۱۰۲۶ هکتار اراضی در شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شد.
 
معاون اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در دو سال اخیر ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲۶۹ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل صادر شده است. وی گفت: ۱۳ طرح پتروشیمی با ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره‌برداری رسیده که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی تاثیر به‌سزایی دارند.
 
باستین اظهار کرد: همچنین ۲۳ واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و ۳ واحد فرآوری آبزیان در ۳ سال اخیر در استان بوشهر راه اندازی شده است.

نظر شما