شناسهٔ خبر: 67265342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه بیرجند:

بسیج اساتید به دنبال جهاد علمی و امیدآفرینی حرکت می‌کند

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: بسیج اساتید به دنبال جهاد علمی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و در نهایت به سمت و سوی نظام حکمرانی حرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد لامعی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران افزود: شهید چمران در آن زمان امید و عمل را در جامعه لبنان ایجاد کرد و آنچه امروز در مقاومت لبنان شاهد هستیم بدون شک مرهون و مدیون حمایت‌های نظام جمهوری است.

وی با بیان اینکه چمران نماد تقوا، عرفان، پارسایی و تخصص بود اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری انتظار و امید از دانشگاه‌ها، تربیت نسلی انقلابی همتراز و همسو با شهید چمران است.

رئیس دانشگاه بیرجند تاکید کرد: جهان آینده از آن علم و فناوری است و معظم‌له، دولتمردان و حاکمیت به دانشگاه‌ها نگاه ‌ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: اگر در برهه‌ای از زمان برخی منابع از جمله نفت و گاز عامل ثروت یا محور قدرت کشورها محسوب می‌شد به تدریج جایگاه خود را از دست می‌دهد و کشورهایی که در حوزه علم و فناوری برنامه‌ریزی کنند جزو قدرتمندترین کشورها خواهند بود.

لامعی عنوان کرد: اگر جهان غرب به رهبری آمریکا توانسته حتی سبک زندگی جوامع را تغییر دهد در سایه علم و دانش بوده لذا امیدواریم اساتید انقلابی و بسیجی بتوانند زمینه ساز جریان فکری شهید چمران در بُعد تخصص‌گرایی و هم در عرصه علمی را طی کنند چون نیاز به آینده پژوهشی داریم.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی هم با اشاره به شخصیت شهید استاد چمران اظهار کرد: این شهید به عنوان استاد تراز اسلامی امروز الگوی تمامی اساتید دانشگاه‌ها شده است.

سید جواد حسینی واشان افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری اساتید بسیجی مهمتر از آنچه در عرصه علمی و پژوهشی بر عهده دارند، نقش آنها در تربیت نیروی انسانی و کادر تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بدون شک تربیت، آموزش و پژوهش در کنار هم می‌توانند در موفقیت جبهه مقاومت و تمدن اسلامی اثرگذار باشند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی افزود: مقام معظم رهبری در پیام تبریک به مناسبت روز بسیج اساتید می فرمایند سایه مبارک استاد متعهد، متدین و مجاهد بر سر دانشگاه‌های کشور یکی از بزرگترین نعمت های الهی و نویددهنده سرافرازی و رستگاری آینده ملت ایران است.

وی بیان کرد: فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی و نوآوری در ماهیت دانش و آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی و همت گماشتن به دوگانه‌های فراگیری علم و اجتهاد در تولید علم در زمره مسئولیت های استاد بسیجی است.

حسینی واشان تاکید کرد: نگاهی که معظم له به استاد بسیجی دارند بسیار حائز اهمیت است و اساتید باید در این مسیر حرکت کنند.

وی عنوان کرد: امروزه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم بعد از حادثه جانسوز اردیبهشت امسال و شهادت شهدای خدمت، در چنین شرایطی حضور اساتید بسیجی در حوزه‌های مختلف از اهمیت چندبرابری برخوردار است و می‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی کشور کمک کند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه تمام ارکان نظام این انتظار را از همه اساتید دانشگاهی دارند گفت: اساتید یکی از اثرگذارترین ارکان جامعه هستند و هنوز به عنوان یکی از گروه‌های مرجع مورد توافق همه اقشار جامعه قرار دارند.

وی افزود: حضور اقشار بسیجی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم اساتید با حضور در مجامع مختلف، مساجد، تکایا و محل‌های تجمع به حضور آگاهانه، پر شور و شعور کمک کنند تا انتخاباتی با مشارکت بسیار بالا در سطح و تراز ایران اسلامی داشته باشیم.

حسینی واشان اظهار کرد: در شرایط حساسی که کشور مسئول اجرایی رده نخست خود را در راه خدمت از دست داده و زمان ندارد بسیاری از مستکبران و کشورهای متجاوز قصد تجاوز داشته و برنامه‌های متعدد برای غرب آسیا دارند، حضور آگاهانه مردم در انتخابات اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: انتخابات ایران مانند برخی کشورها یکی حرکت نمایشی نیست بلکه همواره در دیدگاه امامین انقلاب مورد تاکید ویژه بوده و معظم‌له همواره اولویت اول در انتخابات را مشارکت و سپس انتخاب اصلح می‌دانند.

مسئول بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات می‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی و جایگاه نظام در عرصه بین المللی کمک کند، در مراسم تشییع شهدای خدمت اینکه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی چه جایگاهی دارد را به رخ جهانیان کشیدیم.

وی افزود: زمانی‌که نفر اول اجرایی کشور در مسیر خدمت به شهادت رسید در بیش از یک سوم دنیا عزای عمومی اعلام شد که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و ابراز و نمایش ضریب قدرت ما بود.

حسینی واشان تاکید کرد: امیدواریم مسئولانی که توان اجرایی دارند به خصوص افرادی که سکان اجرایی کشور را به‌زودی به دست خواهند گرفت بتوانند تغییر اساسی در ریل اقتصادی کشور ایجاد کرده و میزان رضایتمندی مردم در عرصه های اقتصادی را افزایش دهند.

وی گفت: مردم با حضور پرشور و آگاهانه در مراسم تشییع شهدای خدمت بار دیگر به نظام اسلامی اعتماد کردند و نشان دادند نظام را دوست دارند و این اعتماد باید توسط مسئولان خدوم نظام نیز پاسخ داده شود و مشکلات اقتصادی برطرف شود.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران (۳۱ خرداد) و روز ملی بسیج اساتید امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی سراسر کشور در دانشگاه‌های اصلی کشور از جمله دانشگاه بیرجند برگزار شد.

نظر شما