شناسهٔ خبر: 67264757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گردهمایی اساتید بسیجی همزمان با سراسر کشور در بیرجند

خبرگزاری صدا و سیما

به مناسبت سی و یکم خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است همزمان با سراسر کشور مراسمی با حضور ۳۱ هزار نفر از اساتید بسیجی به صورت ویدیو کنفرانس در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -


گردهمایی اساتید بسیجی همزمان با سراسر کشور در بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصار الرضای استان در این مراسم گفت: امروز بیداری اسلامی و وعده صادق از دانشگاه‌های سراسر دنیا شروع شده و آن حرفی که در ۴۴ سال قبل در ایران اسلامی زده شده است را امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف اروپایی فریاد می‌زنند.

سردار مهدوی افزود: دنیا از بابت این حرکت بزرگ و سیاستمداران آنان به وحشت افتادند و دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های اروپایی از جوانان و مردم و کودکان غزه و فلسطین حمایت و دفاع می‌کنند.

به گفته وی در این رابطه وظیفه همه مردم و اقشار مختلف به ویژه قشر جوان و دانشجویی این است که این بیداری اسلامی که امروز راه افتاده است را دنبال و از آن پشتیبانی کنند.

سردار مهدوی همچنین در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران اسلامی امروز یک آزمون بزرگ با مشارکت بالایی را در پیش دارد که بالندگی، شکوه و قدرت ایران اسلامی را دنبال خواهد داشت. 

وی گفت: وظیفه همه ما و شما این است که در این امر سرنوشت ساز شرکت کنیم که حضور گسترده باعث امنیت و اقتدار ایران خواهد بود.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند هم با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران پیرامون خدمات و شخصیت این شهید گفت: باید زندگی‌نامه، خدمات و شخصیت شهید چمران گرانقدر را به نسل جوان و نسل آینده منتقل کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند هم هدف از برگزاری این همایش را حضور آگاهانه و مشارکت اساتید بسیجی در برنامه‌های ملی بویژه رویداد مهم انتخابات پیش رو دانست و گفت: در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان از شهرستان‌های بیرجند، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه فردوس و دانشگاه پیام نور طبس شرکت کردند.

حسینی واشان افزود: خراسان جنوبی هزار و ۷۰۰ استاد بسیجی دارد که در جشنواره‌های مختلفی همچون شهید چمران، در عرصه‌های علمی- پژوهشی، نوآوری و فناوری، دانش بنیان و تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

نظر شما