شناسهٔ خبر: 67279998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

حضور در انتخابات ریاست جمهوری، عرصه‌ای از کمک به ادامه روند پیشرفت کشور و بیداری اسلامی در دنیاست

سردار مهدوی با بیان اینکه امروز شاهد شکل گیری بیداری جهانی هستیم، گفت: یکی از عرصه‌هایی که این مسیر می‌تواند با قدرت ادامه یابد و کشور را ارتقا دهد آزمون پیش رو یعنی انتخابات ریاست جمهوری است، امروز ایران امید همه جوانان و آزادیخواهان دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد، گفت: آنچه در آزمون بزرگ پیش رو مهم است در گام نخست مشارکت بالا و گسترده مردم است که بدون شک امنیت کشور را به دنبال داشته و بالندگی، شکوه و عظمت ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم، انتخاب اصلح از اهمیت زیادی برخوردار است و باید تلاش کنیم فردی بر جامعه حاکم شود تا بتواند مسیر پر تلالو سال‌های گذشته را با همان قوت ادامه دهد، افزود: مقام معظم رهبری پیش بینی کردند که بعد از طوفان الاقصی به ویژه عملیات وعده صادق مسیر تاریخ عوض خواهد شد، امروز تغییر و تحولاتی در دانشگاه‌های دنیا روی داده و در برخی کشورهای حتی غیرمسلمان بیداری شکل گرفته است.

سردار مهدوی با بیان اینکه امروز دانشجویان و اساتید غیرمسلمان در کشورهای اروپایی در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین فریاد می‌زنند و کار و زندگی خود را به مخاطره انداخته‌اند، گفت: قدرت‌های دنیا از این حرکت به وحشت افتاده و احساس خطر کرده اند که نشان می‌دهد بیداری جهانی شکل گرفته و جوانان مسلمان و غیر مسلمان در حمایت از مردم مظلوم غزه به پا خاسته‌اند.

وی ادامه داد: جوانان مسلمان، ۴۴ سال تلاش کردند و در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستادند اما امروز اساتید و دانشجویان غیر مسلمان را هم کنار خود دارند، در چنین شرایطی وظیفه ما، دانشجویان و اساتید انقلابی چیست؟ دانشجویان غیرمسلمان دانشجویان ما را الگو قرار داده و از این نقشه راه برای مبارزه با ظلم قدم بر می‌دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: وقت آن رسیده که اساتید دانشگاهی برای ادامه بیداری که اتفاق افتاده، تلاش کنند و لازم است اندیشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف علمی با نگاه‌های مختلف بتوانند از این حوزه پشتیبانی کنند.

وی گفت: بدون شک در عرصه علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به نگاه و پشتیبانی اساتید انقلابی داریم و کانون هدایت‌های علمی وظیفه‌ای بر عهده اساتید دانشگاه است که به عنوان فرماندهان این جنگ به مسیر ادامه دهند.

سردار مهدوی افزود: دشمنان با همه امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارند نتوانستند کاری انجام دهند و امروز نیاز به ارائه تحلیل توسط ما نیست بلکه حرف‌های سیاستمداران مقابل ما نشان دهنده مسیر اشتباه دشمن است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد شکل گیری بیداری جهانی هستیم اظهار کرد: کشورهای غربی نمی‌توانند جواب ملت خودشان و انسان‌های آزاده و اندیشه‌های آزاد را بدهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ادامه این مسیر نیاز به تفکر و اندیشه دارد که اساتید دانشگاه‌ها باید در این زمینه بکوشند و اگر الگوی ‌ما صحیح بوده که هست در سایه امنیت، اندیشه، فکر و خدمت بوده است.

وی بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که این مسیر می‌تواند با قدرت ادامه یابد و کشور را ارتقا دهد آزمون پیش رو یعنی انتخابات ریاست جمهوری است، امروز ایران امید همه جوانان و آزادیخواهان دنیاست و اگر نتوانیم پاسخگو باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

سردار مهدوی با تاکید بر اینکه زمان آزمون و خطا نداریم تاکید کرد: باید به سمت افرادی که در عرصه‌های مختلف کار و تلاش کرده و سبب ایجاد تغییر و تحول شدند، برویم تا مشکلات اقتصادی حل شود و پرچم ایران با افتخار و سربلندی اهتزاز داشته باشد.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند هم با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران پیرامون خدمات و شخصیت این شهید گفت: باید زندگی‌نامه، خدمات و شخصیت شهید چمران گرانقدر را به نسل جوان و نسل آینده منتقل کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند هم هدف از برگزاری این همایش را حضور آگاهانه و مشارکت اساتید بسیجی در برنامه‌های ملی بویژه رویداد مهم انتخابات پیش رو دانست و گفت: در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان از شهرستان‌های بیرجند، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه فردوس و دانشگاه پیام نور طبس شرکت کردند.

حسینی واشان مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در این مراسم، افزود: خراسان جنوبی هزار و ۷۰۰ استاد بسیجی دارد که در جشنواره‌های مختلفی همچون شهید چمران، در عرصه‌های علمی- پژوهشی، نوآوری و فناوری، دانش بنیان و تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما