شناسهٔ خبر: 67276693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در همایش روز بسیج اساتید استان مرکزی مطرح شد؛

شهید «چمران» استاد تراز انقلاب اسلامی و الگوی اساتید و دانشجویان/ جهاد تبیین رسالت مهم بسیج اساتید

آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید همزمان با اجتماع ۳۱ هزار نفری اساتید بسیجی سراسر کشور، در اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سی‌و یکم خرداد در تقویم کشورمان به نام روز بسیج اساتید است، روزی که استاد شهید مصطفی چمران بعد از سال‌ها مجاهدت و ایثار به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید. شهید والامقامی که با وجود داشتن کرسی علمی و جایگاه مادی در دنیای مدرن غرب، حاضر نشد در پیشرفت و توسعه برنامه نظامی آمریکاـ به عنوان سمبل استکبار شرکت کند؛ و به مصداق آیه شریفه " وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ" تمامی جایگاه و تمکن مادی را رها کرد، به جبهه مقاومت اسلامی پیوست و با جان و مال خویش به جهاد فی سبیل الله پرداخت و سمبل استاد تراز انقلاب اسلامی شد.
در حال حاضر ده‌ها هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند و در سازمان بسیج اساتید عضویت دارند. اساتید بسیجی که در انجام رسالت خود دست از تلاش برنداشته‌ و در تربیت نسل جدید و مدیران در تراز انقلاب کوشا هستند.
امروز ایران در بسیاری از حوزه‌ها و از جمله در عرصه علمی به عنوان یکی از کشور‌های مهم دنیا مطرح شده و همین مسئله هم دشمن را ترسانده است و می‌خواهد با برهم زدن آرامش و نظم دانشگاه‌ها جلوی رشد و پیشرفت جوانان ما را بگیرد و تلاش دارد تا بذر ناامیدی را در دل جوانان این مرز و بوم بکارد و دستاوردهای انقلاب را ناچیز و ضعیف برشمرد.
رسالت بسیج اساتید در این شرایط سنگین‌تر از گذشته است چراکه در این برهه زمانی میدان‌دار و پرچم‌دار جهاد تبیین در مراکز علمی و دانشگاهی هستند. اساتید به عنوان یک قشر هدایتگر با الگوگیری از شهید چمران می‌توانند نقش معلمی و تربیتی خود را بخوبی ایفا کرده و بذر امید را در دل جوانان بکارند و این ظرفیت مهم و آینده ساز را در مسیر رشد و بالندگی کشور قرار دهند. 
 
امسال هم همزمان با سالروز شهادت شهید چمران همایشی با حضور اساتید بسیجی در دانشگاه اراک برگزار شد.
اساتید

آیت‌الله عباسی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در این همایش شهید چمران را الگوی اساتید و دانشجویان دانست و گفت: شهید چمران از شخصیت‌های کلیدی در دفاع مقدس بود.

وی ویژگی های مهم دیگر شهید چمران را مسولیت پذیری، انقلابی گری، تبعیت از ولایت فقیه و داشتن احساس تکلیف برشمرد و افزود: شهید چمران دانشمندی که از آزمایشگاه‌های دانشگاه برکلی آمریکا به خط مقدم کردستان و خورستان آمد تا به مردم رنجدیده خدمت کند او فردی بود که از تعلقات دنیوی عبور کرده بود. این شهید والامقام استادی کامل در تراز اسلامی است، مقام معظم رهبری پیرامون این شهید والامقام فرمودند جمیع جهات را در وجود شهید چمران می بینمیم و فصل مشترک زندگی شهید چمران اخلاص درراه خداوند است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، بسیج اساتید را سرمایه‌ا‌ی برای کشور مطرح کرد و گفت: امیدواریم اساتید انقلابی و بسیجی بتوانند زمینه‌ساز جریان فکری شهید چمران در بُعد تخصص‌گرایی و هم در عرصه علمی را طی کنند و چرخ‌های توسعه در کشور را حرکت دهند.
آیت الله عباسی در بخشی از سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات آزمونی برای تعیین سرنوشت بوده و مناظرات نامزدها فرصت خوبی برای شناخت برنامه‌های آنان برای آینده کشور است.

اساتید
آقامحمدی جانشین بسیج اساتید استان مرکزی نیز با اشاره به نقش بسیج اساتید در پیشرفت و بزنگاه‌های مهم کشور گفت: اساتید نخبگان جامعه هستند و در میان مردم صاحب نظرند و می‌توانند بر طیف دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها، هیئات مذهبی، مساجد و محله‌ها تأثیرگزار باشند و تبیین و روشنگری کنند.

وی پیرامون نقش بسیج اساتید در حضور مردم در انتخابات افزود: اگر اساتید سیره شهید چمران را الگوبرداری کنند، مردم هم می‌توانند با توجه به این الگوسازی، سخنان مقام معظم رهبری و همچنین آموزه‌های دینی، انتخاب اصلح داشته باشند.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری نشست اساتید با دانشجویان در ۱۷ دانشگاه استان، معرفی کانون دانشگاه برتر که در بسیج اساتید فعالیت داشته‌اند و تبیین مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری از برنامه‌های بسیج اساتید در استان مرکزی است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید همچون شهید چمران، ولایتمدار باشد و برای دین، مردم و کشور خود راه شهادت را بپیماید.

انتهای پیام/ع.م

نظر شما