شناسهٔ خبر: 67246076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر حزب راست افراطی فرانسه: برای اداره کشور، اکثریت مطلق را می‌خواهم

تهران- ایرنا- «جردن باردلا» رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه، از رای‌دهندگان کشورش خواست اکثریت مطلق را به حزب وی بدهند تا بتواند به طور موثر کشور را اداره کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، باردلا رهبر حزب اجتماع ملی که نخستین شانس واقعی برای کسب قدرت را در انتخابات دو دوره‌ای ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه (۱۰ و ۱۷ تیر ) دارد، در مصاحبه‌اش با تلویزیون Cnews این کشور و همچنین روزنامه لوپاریزین، برخی تعهدات حزب خود را نادیده گرفت و اعلام کرد که مالیات بر ارزش افزوده را بلافاصله در لیست ۱۰۰ کالای ضروری کاهش نمی‌دهد.

باردلا در این دو مصاحبه افزود: «من قصد ندارم به اصلاحاتی دست بزنم که توان آنرا ندارم. حرف من این است که برای اقدام، به اکثریت مطلق نیاز دارم. چه کسی باور می کند که ما می توانیم زندگی روزمره فرانسوی‌ها را با اکثریت نسبی تغییر دهیم؟ هیچکس. من به فرانسوی ها می‌گویم: ما برای حکومت، به یک قانون اکثریت مطلق نیاز داریم».

اشاره این مقام ۲۸ ساله حزب راست افراطی به تعهدات حزبش پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپاست که گفته بود مالیات بر ارزش افزوده انرژی را از فهرست ۱۰۰ کالای ضروری از ۲۰ درصد به ۵.۵ درصد می رساند؛ اقدامی که گفته بود در صورت نخست وزیر شدن به سرعت انجام می دهد.

وی در ادامه از رای دهندگان بیشتری خواست تا پشت سر او و مارین لو پن رهبر سابق حزب اجتماع ملی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۷ فرانسه قرار گیرند.

باردلا در گفت‌وگو با لو پاریزین همچنین تاکید کرد: «اگر کشور را بدون اکثریت مطلق اداره کنم، نمی توانم مالیات بر ارزش افزوده سوخت و گاز را کاهش دهم. نمی توانم مهاجرت را به شدت کاهش دهم».

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به رای بیشتر حزب راست افراطی اجتماع ملی به نسبت حزب خود (رنسانس)، پارلمان ملی فرانسه را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. وی در این خصوص اظهار کرد که نتایج انتخابات پارلمانی اروپا «برای کسانی که از اروپا دفاع می‌کنند، خوب نیست» و این نتایج فاجعه‌ای برای دولت وی است که نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

نظر شما