شناسهٔ خبر: 67261378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راست افراطی در نظرسنجی‌های فرانسه پیشتاز است

۱۲ روز مانده انتخابات پارلمانی فرانسه نامزد راست افراطی در این کشور از امانوئل مکرون جلو زد.

صاحب‌خبر -

دوازده روز مانده از برگزاری دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه، جردن باردلا، رهبر راست افراطی «حزب اجتماع ملی» اعلام کرد که اگر مطمئن نباشد که اکثریت مطلق را به دست خواهد آورد، برای پست نخست وزیری نامزد نخواهد شد. 

بر اساس گزارش العربیه، رئیس حزب اجتماع ملی که نامش در صورت پیروزی حزبش برای تصاحب دولت بعدی فرانسه در نظر گرفته می‌شود، گفت که در نتیجه انتخابات پیشین که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در آن‌ها شکست خورد اکنون برای انتخابات اروپا در ۹ ژوئن، ناگهان فراخوان همگانی داد.

باردلا، که حزبش با اختلاف زیادی در نتایج انتخابات اروپا و در نظرسنجی‌ها با ۳۳ درصد  پیشتاز است، به سی نیوز گفت: برای ایجاد شرایط برای این اکثریت، دستی به سمت حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه و اریک سیوتی، رئیس آن دراز کرد که با پذیرش اتحاد بی‌سابقه با راست افراطی، حزبش را شوکه شد.

اگر او اکثریت را به دست آورد، اولین اقدام  باردلا تصویب بودجه تجدید نظر شده‌ای خواهد بود که شامل کاهش مالیات بر ارزش افزوده انرژی و سوخت است، در زمانی که قدرت خرید یکی از مهمترین موضوعات مبارزات انتخاباتی است. از سوی دیگر، لغو مالیات بر ارزش افزوده «محصولات ضروری» که توسط راست افراطی وعده داده شده بود تا بودجه بعدی پس از پایان تعطیلات تابستانی منتظر خواهد ماند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما