شناسهٔ خبر: 67303848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات انگلیس؛ صف آرایی حامیان و مخالفان صهیونیست‌ها

تحولات فلسطین، مرزبندی‌های سیاسی در انگلیس و حتی درون احزاب آن را نیز آشکارتر کرده است و با طرد حامیان فلسطین و مخالفان نسل کشی فلسطینیان نمود پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، به عقیده شماری از تحلیلگران در انگلیس تحولات فلسطین و فجایع غزه، چهره واقعی بسیاری از سیاستمداران انگلیسی و رهبران احزاب را نزد مردم نمایان کرد.

<div id="video-display-embed-code_11238816"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265296/11238816?width=600&height=350"></script></div>

ریشی سوناک، کایر استارمر و اد دیوی رهبران سه حزب عمده انگلیس، به ترتیب شامل حزب حاکم محافظه کار، حزب کارگر و حزب لیبرال دموکرات به رغم اختلاف نظر‌ها با یکدیگر،، اما در حمایت از رژیم اسراییل، هم نظرند و بار‌ها در محافل مختلف حمایت خود را از رژیم صیهونیستی ابراز کردند.

تحولات فلسطین، مرزبندی‌های سیاسی در انگلیس و حتی درون احزاب آن را نیز آشکارتر کرده است و با طرد حامیان فلسطین و مخالفان نسل کشی فلسطینیان نمود پیدا کرد. نمونه بارز آن کنار گذاشتن جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر و از چهره‌های مشهور و فعال ضد جنگ، ضد سلاح‌های هسته‌ای و حامی حقوق فلسطینیان از این حزب است. 

مردم انگلیس که هشت ماه است در حمایت از حقوق فلسطینیان و ابراز خشم و انزجار از رژیم صیهونیستی و حامیانش نصاب جدیدی به ثبت رسانده است، طرد صلح طلبان و حامیان حقوق فلسطینیان از احزاب را به چالش کشیدند و از جرمی کوربین و دیگر نمایندگان هم سرنوشت او خواسته اند به صورت نامزد مستقل وارد کارزار انتخابات شوند تا رای شان به نفع آنان به صندوق‌ها ریخته شود.

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس که در اغلب راهپیمایی‌های هشت ماه اخیر در حمایت از حقوق فلسطینیان در لندن حضور یافته است می‌گوید: هزاران نفر در لندن به نمایندگی از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خواهان توقف جنگ و پایان دادن به ارسال جنگ افزار برای اسراییلند که به ادامه بمباران و کشتار بیشتر فلسطینیان منجر می‌شود.

نشریه ایندیپندنت به نقل از موسسه نظر سنجی «تکنه» نوشته ۸۰ درصد رای دهندگان به حزب کارگر می‌گویند در صورت رای آوردن کوربین در انتخابات به عنوان نامزد مستقل، باید دوباره راه بازگشت او به حزب کارگر فراهم شود و به این حزب بازگردانده شود......


اظهارات: 
۱ - ریشی سوناک – نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس
۲ – کایر استارمر- رهبر حزب کارگر انگلیس
۳ – اد دیوی – رهبر حزب لیبرال دموکرات
۴ – جرمی کوربین – رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس

نظر شما