شناسهٔ خبر: 67399187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در کشورهای مختلف جهان

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری کشورمان در کشورهای مختلف جهان اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

آمادگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در کشورهای مختلف جهان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری کشورمان در کشورهای مختلف جهان اندیشیده شده است. 

 

 

آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در افغانستان
آرای شهروندان ایرانی در پنج نقطه از افغانستان اخذ خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در هرات در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است که از جمله این تمهیدات شامل هماهنگی با مقامات محلی هرات برای تامین امنیت است.
وی افزود: در جلساتی که داشتیم مسئولان محلی طالبان آمادگی خود را برای هر گونه همکاری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده اند.
سرکنسول ایران در هرات افزود: اطلاع رسانی کامل و دعوت از شهروندان ایرانی از طریق ارتباط‌های مختلفی که داریم برای مشارکت در انتخابات انجام شده است و پیش بینی می‌کنیم فردا مشارکت حدود نود درصدی شهروندان مقیم و حاضر در غرب افغانستان را شاهد باشیم.
در افغانستان علاوه بر هرات، در سفارت کشورمان در کابل و سرکنسول گری‌های ایران در مزارشریف، قندهار و جلال آباد صندوق‌های اخذ رأی دایر خواهد بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257065"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257065?width=600&height=350"></script></div>
 

جمع آوری آرای ایرانیان در چهار حوزه انتخابیه هند
آرای ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی حاضر در هندوستان در چهار حوزه انتخابیه جمع آوری می‌شود. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، ایرچ الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند اعلام کرد: هموطنان ساکن در شهر‌های مختلف و گردشگرانی که در روز هشتم تیر در هند بسر خواهند برد می‌توانندبرای حضور در پای صندوق‌های رای به چهار حوزه انتخابیه در هند مراجعه کنند.
وی با تشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای سهولت رای دادن هموطنان در روز انتخابات گفت: ایرانیان مقیم یا حاضر در دهلی می‌توانند با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در خیابان تیلک مارک در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کنند.
سفیر کشورمان همچنین افزود: هموطنانی که در روز هشتم تیر در شهر‌های بمبئی و حیدر آباد خواهند بود می‌توانند به سرکنسولگری‌ها و در شهر پونا به امام باره حاج محمد جواد اصفهانی مراجعه و رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257064"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257064?width=600&height=350"></script></div>


استقرار ۱۰ صندوق در ۱۰ حوزه رای گیری در انگلیس
سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان اعلام کرد: برای برخورداری هموطنان مقیم انگلستان از حق مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ صندوق جمع آوری آرای هموطنان در ۱۰ حوزه رای گیری در مناطق مختلف این کشور مستقر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، علی متین فر محل‌های استقرار صندوق‌های جمع آوری آرای هموطنان را شامل پنج شعبه در لندن و پنج شعبه در دیگر شهر‌های انگلستان اعلام کرد و افزود: در لندن، صندوق‌های رای گیری در بخش کنسولی سفارت، در مدرسه جمهوری اسلامی ایران، در کانون توحید، شعبه‌ای در محل شهرداری منطقه ایلینگ و شعبه‌ای نیز در منطقه ویمبلی دایرخواهد شد.
کاردار سفارت کشورمان در انگستان گفت: همچنین سه شعبه رای گیری در شهر‌های منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل و نیز یک شعبه در شهر گلاسکودر اسکاتلند و یک شعبه دیگر هم در کاردیف واقع در منطقه ولز استقرار خواهد یافت.
وی افزود: هموطنان مقیم انگلستان از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر ماه برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی شامل شناسنامه، گذر نامه یا کارت ملی به محل حوزه‌های رای گیری مراجعه و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند و انتخابات تا ساعت شش عصر ادامه خواهد یافت و در صورت لزوم زمان رای گیری تمدید خواهد شد.
کاردار سفارت ایران در انگلستان گفت: متولدان هشتم تیر ماه ۱۳۸۵ برابر با (۲۰۰۶/۰۶/۲۹) و قبل از آن می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و در مدارک هویتی رای دهندگان مهر انتخابات درج نخواهد شد.
علی متین فر با قدردانی از هموطنان مقیم انگلستان برای پیگیری چگونگی مشارکتشان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان افزود: از همدلی و همراهی هموطنان عزیز که با ارسال پیام و تماس تلفنی پیگیر مشارکت و نیز مساعدت به سفارت برای کمک به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این امر خطیر شدند سپاسگزارم.
وی افزود: همانطور که استحضار دارید ایران اسلامی بر خلاف کشور‌های به اصطلاح توسعه یافته و دموکراتیک درتاریخ درخشان خود با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تاکنون ۴۲ انتخابات را به خوبی و با مشارکت مردم عزیز برگزار کرده است که نه تنها افتخاری برای منطقه بلکه موجب مباهات در کل دنیای دموکراتیک است.
علی متین فرگفت: مشارکت بالای شما هموطنان عزیز در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همگام با مردم رشید داخل ایران موجب سرافرازی و قدرت بیشتر کشور در دنیا خواهد شد.
کاردار سفارت کشورمان در انگلستان گفت: بسیاری از کشور‌های دنیا امکانات و تسهیلاتی را برای مشارکت شهروندان خود در خارج از مرز‌ها برای انتخاب سران کشور‌های خود فراهم نمی‌کنند، اما جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به اهمیت مشارکت شروندانش در تعیین سرنوشت خود و انتخاب روسای جمهور مورد علاقه مردم در تمامی انتخابات ریاست جمهوری این امکان را فراهم آورده و تا کنون نیز در این مسیر موفق‌تر از کشور‌های دیگر عمل کرده است.
وی خطاب به هموطنان مقیم انگلیس، اسکاتلند و ولز افزود: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تلاش کرده ایم تسهیلاتی برای مشارکت شما عزیزان در این انتخابات فراهم آوریم به همین منظور علاوه بر اطلاع رسانی توسط رسانه‌های داخلی، پیرو سه اطلاعیه قبلی نشانی و محل دقیق شعب رای گیری را در پایگاه اطلاع رسانی سفارت و نیز شبکه ایکس سفارت و کانال‌های تلگرامی کنسولی وسفارت به آگاهی هموطنان رسانده ایم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257066"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257066?width=600&height=350"></script></div>

استقرار صندوق رای برای هموطنان مقیم ویتنام
سفیر کشورمان در ویتنام از استقرار صندوق اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای هموطنان ایرانی خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از کوالالامپور، علی اکبر نظری تصریح کرد: ما با استقرار یک صندوق اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی پایتخت ویتنام آماده دریافت آرای ایرانیان مقیم هستیم.
وی با اشاره به اینکه ناظر شورای نگهبان معرفی شده است گفت: اعضای هیات اجرایی نیز تعیین و منصوب شده اند.
نظری افزود: اطلاع رسانی و دعوت از هموطنان مقیم با صدور پنج اطلاعیه مطبوعاتی انجام شده است و برای حفظ آرامش و امنیت انتخابات با مراجع ذیربط ویتنام هماهنگی لازم صورت گرفته است.
سفیر کشورمان ضمن اشاره به تجهیز محل برگزاری انتخابات در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی خاطرنشان کرد: فردا آماده ایم حضور حداکثری ایرانیان مقیم را در انتخاباتی باشکوه ثبت کنیم.
آمادگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در کشورهای مختلف جهان


تایلند آماده برگزاری انتخابات جمعه
سفیر کشورمان در تایلند با اشاره به استقرار صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات روز جمعه در بانکوک اعلام آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور، ناصرالدین حیدری تصریح کرد: صندوق اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک فردا، جمعه هشتم تیر مطابق با ۲۸ ژوئن از ساعت ۸صبح تا ۶ عصر برای دریافت آرای هموطنان مقیم تایلند مستقر است.
وی افزود: اطلاع رسانی درباره زمان و مکان تنها شعبه اخذ رای در تایلند از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی، سایت سفارت، صفحات شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و تلفن انجام شده است.
حیدری اعلام کرد: برای شرکت دیگر هموطنان مقیم در شهر‌های اطراف بانکوک نیز وسیله ایاب و ذهاب تدارک دیده شده است.
سفیر کشورمان در تایلند تصریح کرد: طبق هماهنگی با شرکت هواپیمایی ماهان ضمن دعوت از همه هموطنانی که روز جمعه وارد بانکوک می‌شوند، نشانی محل رای گیری واقع در سفارت جمهوری ایران در اختیار مسافران ایرانی برای شرکت در انتخابات گذاشته می‌شود.
بیش از ۱۵۰۰ نفر از هموطنانمان، مقیم تایلند هستند و روزانه این کشور میزبان صد‌ها مسافر ایرانی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257067"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257067?width=600&height=350"></script></div>



استقرار صندوق انتخابات در پایتخت فیلیپین
سفیر کشورمان در مالزی از استقرار صندوق چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ایرانیان مقیم فیلیپین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور، یوسف اسماعیل زاده ضمن تسلیت چهلم شهدای جمهور اعلام کرد: صندوق اخذ رای برای انتخابات فردا در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل، پایتخت فیلیپین استقرار یافته است.
وی افزود: زمان و مکان اخذ رای در قالب دعوت از ایرانیان فرهیخته مقیم از طریق ایمیل، تلفن، سایت سفارت و صفحات مجازی شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی شده است.
سفیر کشورمان در فیلیپین با اشاره به تعیین هیات‌های اجرایی و نظارت خاطرنشان کرد: فردا جمعه هشت تیر مطابق با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی تنها شعبه اخذ رای در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به وقت محلی آماده دریافت آرای هموطنان مقیم اعم از اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و تجار ایرانی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257112"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257112?width=600&height=350"></script></div>



صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در آمریکا
صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان برای ارسال به ایالت‌های مختلف آمریکا که از دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن در حال اعزام به ۲۱ ایالت است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257094"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257094?width=600&height=350"></script></div>


تاکید ایرانیان مقیم سوریه بر شرکت در انتخابات

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257062"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257062?width=600&height=350"></script></div>


آمادگی انتخابات ریاست جمهوری در ماداگاسکار

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257063"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257063?width=600&height=350"></script></div>

شعبه اخذ رای در شهر شانگهای چین میزبان هموطنان

محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر شانگهای چین گفت در روز جمعه هشتم تیرماه صندوق اخذ رای در محل سرکنسولگری کشورمان در شهر شانگهای چین مستقر است و همه ایرانیان مقیم شانگهای و استان‌های نزدیک به این شهر می‌توانند به این صندوق مراجعه کنند. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11257656"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4269813/11257656?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما