شناسهٔ خبر: 67646651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی:

پهپادهای ایرانی کابوس اسرائیل/ تهران پیشرو در تولید سلاح می‌شود

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی، پیشرفت و توسعه صنایع پهپادی جمهوری اسلامی ایران را کابوسی لاعلاج برای این رژیم دانست و افزود: ایران در مسیر تبدیل شدن به کشوری پیشرو در تولید سلاح در جهان حرکت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، کارشناس و خبرنگار امور امنیتی پایگاه «تایمز اسرائیل» در مطلبی نوشت: یکی از بزرگترین ناکامی های سیستم های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل، ناتوانی آن در مقابله با پیشرفت و توسعه صنعت هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی است.

«آریه اگوزی» افزود: درحالی که بیشترین توجه ها به برنامه هسته ای ایران معطوف بود، این کشور یک صنعت بزرگ و گسترده از پهپادها را بنیان گذاشت و انواع مختلف این پرنده ها را تولید کرد.

وی اضافه کرد: این مشکل اکنون بسیار بزرگتر از آن است که به نظر می رسد، این پهپادها علیه اسرائیل استفاده می شود، در حالی که سامانه های پدافندی اسرائیل در مقابله با آن ها ناتوان است.

اگوزی تصریح کرد: این پهپادها که حزب الله لبنان نیز انواع مختلف آن را در اختیار دارد، سطح راداری کمی دارند، در ارتفاع پست پرواز می کنند و با استفاده از ناهمواری های جغرافیایی در منطقه، خود را به اهداف می رسانند و کشته و زخمی برجای می گذارند.

وی درباره خطر پهپادهای ایرانی نوشت: این مشکلی است که اسرائیل انتظار آن را نداشت و هم اکنون نیز راه حلی برای آن ندارد.

این کارشناس نظامی به استفاده ایران از پهپادها در عملیات «وعده صادق» و در واکنش به حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در پایتخت سوریه اشاره و اضافه کرد: این عملیات از مسافت دور انجام شد و با اینکه اسرائیل فرصت کافی برای مقابله با پهپادها را داشت، اما آمریکا و دیگر کشورها به کمک تل آویو آمدند، اسرائیل به تنهایی قادر به مقابله با این حمله نبود.

پایگاه «تایمز اسرائیل» در گزارشی دیگر نوشت: ایران این پهپادها را به کشورهای خاورمیانه و خارج از آن و به هم پیمانان خود در «محور مقاومت» ارسال می کند و آن ها این پهپادها را علیه اسرائیل بکار می گیرند.

این پایگاه به نقل از منابع امنیتی مدعی شد: ایران فروش پهپادهای خود را در سال های گذشته با سرعت بیشتر به مناطق مختلف جهان افزایش داده است.

ایران پیشرو در صنعت پهپادی

پایگاه «تایمز اسرائیل» نوشت: درآمده ایران از فروش پهپادها روشن است و پیش بینی می شود که ایران به زودی از پهپادهای تهاجمی جدیدی رونمایی کند.

«راز تسیمت» پژوهشگر مرکز پژوهش های امنیت اسرائیل نیز گفت: روسیه جنگنده های سوخو ۳۵ را در اختیار ایران می گذارد و یا تجهیزات مورد نیاز ایران در صنایع نظامی را تامین می کند.

«تایمز اسرائیل» در پایان این گزارش افزود: ایران از طریق فروش پهپاد، روابط سیاسی خود را نیز با کشورهای مشتری پهپادها گسترش می دهد.

این پایگاه صهیونیستی به نقل از منابعی اعلام کرد که ایران در مسیری است که آن را به کشور پیشرو در تولید سلاح در جهان تبدیل می کند، بویژه اینکه کشورهای زیادی به دنبال خرید تولیدات ایرانی هستند.

نظر شما