شناسهٔ خبر: 67303842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کمک‌های مالی به کمپین جمهوری‌خواهان سرسام‌آور شد

نتیجه معکوس دادگاه‌های ترامپ

دنیای اقتصاد

کمپین ترامپ گفته است که در ۲۴ساعت اول ۵۳میلیون دلار آنلاین و ۷۰میلیون دلار در ۴۸ساعت اول پس از صدور حکم جمع‌آوری کرده است. این محکومیت، کمک‌های بزرگ را تحت تاثیر قرار داد، از جمله کمک ۵۰میلیون دلاری میلیاردر منزوی تیموتی ملون که یک روز پس از حکم ترامپ این رقم را به‌جمهوری‌خواهان اهدا کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

همین دو ماه پیش، به نظر می‌رسید که بایدن از یک مزیت مالی هنگفت برخوردار باشد. سپس دونالد ترامپ به ۳۴مورد کیفری محکوم شد و همزمان کیف پول جمهوری‌خواهان فعال و باز شد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، رئیس‌جمهور سابق دونالد جی.

ترامپ در ماه مه برای دومین ماه متوالی از بایدن پیشی گرفت. او پس از محکومیت کیفری، از حمایت مالی زیادی برخوردار شده است. در ماه مه، کمپین بایدن ۸۵میلیون دلار جمع‌آوری کرد؛ در حالی که بر اساس برآورد از این دو کمپین، ۱۴۱میلیون دلار برای ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان جمع شده است. در ماه آوریل، تیم ترامپ نیز ۲۵میلیون دلار بیشتر از تیم بایدن به‌دست آورد.

کمپین بایدن هم اعلام کرد که با ۲۱۲میلیون دلار همراه با حزب وارد ماه ژوئن شده است. تیم عملیاتی ترامپ و کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان آمار کاملی از پول نقد خود از پایان ماه مارس منتشر نکرده‌اند. یک شمارش جزئی در روز پنج‌شنبه که در پرونده‌های کمیسیون انتخابات فدرال فاش شد، نشان داد که ترامپ حداقل ۱۷۰میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. به‌طور کلی، ترامپ در ابتدای آوریل ۱۰۰میلیون دلار پشت سر بایدن قرار داشت.

در عرض ۲ماه، او کسری نقدینگی را حداقل به نصف کاهش داد و برای اولین‌بار، کمیته اصلی مبارزات انتخاباتی ترامپ پول نقد بیشتری نسبت به بایدن داشت: «۱۱۶.۵میلیون دلار نسبت به ۹۱.۶میلیون دلار.» حسابرسی کامل مالی هر دو طرف ماه آینده در پرونده‌های فدرال عمومی صورت خواهد گرفت.

اما به نظر می‌رسد ترکیب بهبود جذب سرمایه ترامپ و هزینه‌های سنگین‌تر بایدن برای تبلیغات در بهار امسال، دو طرف را در مسیری قرار می‌دهد تا وارد تابستان نسبتا نزدیک به برابری مالی شوند.

برایان دریک، یک استراتژیست که یک پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های دموکرات به نام «سوگند» تاسیس کرده است، گفت: «بله، ترامپ اکنون پول بسیار بیشتری جمع‌آوری می‌کند و این باید مردم را بترساند. اما در پایان، بایدن بودجه لازم برای اجرای یک کمپین واقعا قوی را در اختیار خواهد داشت.» ترامپ زمانی توانست این شکاف را پر کند که در ۳۰مه در دادگاه محکوم شد و از آنجا سیل کمک‌های آنلاین، این شکاف را پر کرد.

این کمک‌ها به‌قدری سریع صورت گرفت که کمپین جمهوری‌خواهان را تحت تاثیر قرار داد. کمپین ترامپ گفته است که در ۲۴ساعت اول ۵۳میلیون دلار آنلاین و ۷۰میلیون دلار در ۴۸ساعت اول پس از صدور حکم جمع‌آوری کرده است. این محکومیت، کمک‌های بزرگ را تحت تاثیر قرار داد، از جمله کمک ۵۰میلیون دلاری میلیاردر منزوی تیموتی ملون که یک روز پس از حکم ترامپ این رقم را به‌جمهوری‌خواهان اهدا کرد.

نظر شما