شناسهٔ خبر: 67168293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درآستانه عید قربان؛

۶۴ اکیپ دامپزشکی در آذربایجان غربی به حال آماده باش قرار گرفتند

درآستانه عید قربان؛ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از آماده باش ۶۴ اکیپ دامپزشکی استان در آستانه عید قربان خبر داد و بر تشدید نطارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام در این ایام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید خلیل‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید قربان، از نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌غربی توسط بازرسین بهداشتی و شرعی با ساماندهی ساماندهی ۶۴ اکیپ ثابت و سیار خبر داد.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی، اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، امامان جمعه و جماعات و با به‌کارگیری بیش از ۱۳۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۶۴ اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی (۱۹ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار) در سطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان به‌طور رایگان است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهارراه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، از این رو توصیه می‌شود شهروندان دام‌های قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مأمورین دامپزشکی ذبح کنند.

خلیل‌زاده تصریح کرد: بدیهی است اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه‌های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه. از ساعت شش صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

انتهای پیام/

نظر شما