شناسهٔ خبر: 67157684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشکیل ستاد استانی تشدید نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی در عید سعید قربان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناصر عسکری فرد در حاشیه نشست ستاد استانی تشدید نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی ویژه عید سعید قربان، با اشاره به دستور العمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان، اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت دام‌های عرضه شده برای انجام قربانی در روز عید سعید قربان و تامین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی، با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و تبلیغی ذیربط و با برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شده، ان‌شاءالله فراگیرتر از سال‌های قبل نسبت به انجام نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در کلیه اماکن عمومی و کشتارگاه‌های استان خوزستان به صورت رایگان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ ظهر اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: لازم است اولویت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام باشد و متصدیان کشتارگاه‌های دام موظف هستند آمادگی لازم به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها را به صورت کاملا رایگان از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر روز عید سعید قربان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: همچنین بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی باید در محل کشتارگاه، مستقر و آماده ارائه خدمات به شهروندان باشند و خودروی سردخانه‌دار برای حمل لاشه دام‌های قربانی پیش‌بینی شود. همچنین برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح احتمالی دام در منازل، اکیپ‌های سیار دامپزشکی انجام وظیفه خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خمیس بداوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به حضور ناظران شرعی در روز عید قربان در سطح استان گفت: تدابیر لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعات مردمی در کشتارگاه‌های دام در روز عید قربان و آمادگی کامل برای ذبح شرعی و بهداشتی دام همانند گذشته فراهم شده است. 

انتهای پیام 

نظر شما