شناسهٔ خبر: 67141332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت رایگان ۳۶ تیم عملیاتی دامپزشکی بر کشتار دام عید قربان بوشهری‌ها

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر، گفت: در روز عید سعید قربان ۳۶ تیم عملیاتی دامپزشکی در کشتار شرعی دام و عرضه بهداشتی آن نظارت و رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، " مهدی تنگستانی مکان " روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای ذبح شرعی دام در کشتارگاه‌ها و مکان‌های تعیین شده خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

وی افزود: در این راستا ۱۴ تیم دامپزشکی ثابت و ۲۲ اکیپ سیار با مشارکت ۱۲ دکتر دامپزشک، ۲۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح دام در محل‌های تعیین شده مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: شهروندان باید کشتار دام در عید قربان را فقط در کشتارگاه‌ها و مکان‌های تعیین شده انجام دهند.

تنگستانی مکان با اشاره به اینکه ذبح دام در منازل و معابر ممنوع است یادآور شد: برای جلوگیری از انتشار بیماری قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود شهروندان دام‌ها را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: گوشت تهیه شده باید یک شبانه‌روز در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

وی گفت: با انجام این مهم خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود و همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه کردن گوشت دام‌ها حتما از دستکش استفاده شود.

وی با بین اینکه تیم‌های دامپزشکی استان بوشهر آماده پاسخگویی به سوال‌ها و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند، اضافه کرد: از مصرف گوشت و جگر نیم پز خودداری شود و حتما در زمان طبخ به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

نظر شما