شناسهٔ خبر: 67122526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد

نظارت ۲۶ گروه بر ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال‌جاری ۲۶ گروه بر ذبح دام در استان زنجان نظارت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: به دلیل اینکه چندین بیماری مشترک بین انسان و دام زنده وجود دارد که نیاز به رعایت اصولی کشتار است در این راستا روحانیون با حضور در اکیپ‌های نظارت بر ذبح از ساعت هفت صبح تا ۱۴ ظهر عید قربان بحث نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۶ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت شش صبح تا ۱۴ بر ذبح همه دام‌های نذری نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی خریداران دام در عید قربان گفت: برای جلوگیری از بیماری رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است.

حاج‌کاظمی با اشاره به حضور بازرسان دامپزشکی استان زنجان دو روز قبل از عید قربان در تمامی میادین دام تعیین شده از سوی شهرداری زنجان و دیگر شهرستان‌های استان افزود: در این مکان‌ها بازرسان دامپزشکی پیش از خرید دام به شاخص‌های دامپزشکی توجه کرده و راهنمایی لازم را به خریداران ارائه می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندانی که دام زنده خریداری می‌کنند بهتر است محل نگهداری دام‌ها از محل سکونتشان فاصله داشته باشد، چرا که در صورت گزیدگی بر اثر نیش کنه ممکن است به بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

حاج‌کاظمی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی پس از ذبح دام، افزود: توصیه سازمان دامپزشکی بر این است ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌های زنجان و ابهر انجام شود که خدمات آنها در روز عید قربان به صورت رایگان و تحت نظر دامپزشک، ناظر بهداشتی و ناظر شرعی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهروندان بعد از ذبح دام، گوشت را در ظرفی مجزا از شکم لاشه قرار دهند تا از بروز آلودگی و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نظر شما