شناسهٔ خبر: 67140708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مناسبت عید قربان

آمادگی ۴۰ گروه بازرسی دامپزشکی گیلان از دام‌های قربانی

مدیرکل دامپزشکی گیلان اعلام کرد: برای حفظ سلامت مردم، بیش از ۴۰ گروه از کارشناسان این اداره کل آماده بازرسی بهداشتی و شرعی از دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان هستند.

صاحب‌خبر -

آمادگی ۴۰ گروه بازرسی دامپزشکی گیلان از دام‌های قربانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر هادی بابایی گفت: برای حفظ سلامت و بهداشت مردم استان، ۲۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۶ ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان در اداره کل دامپزشکی گیلان بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، قبل و بعد از ذبح نظارت می‌کنند.
وی افزود: این بازرسان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۲۴ گروه سیار، در شهرستان رشت و دیگر شهرستان‌ها، در روز ۲۸ خرداد مصادف با دهم ذی الحجه عید سعید قربان، از ساعت ۶ صبح تا عصر ۱۴ با بازرسی از دام‌های نذری، به مردم استان خدمات رسانی خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: شهروندان رشتی برای خرید دام زنده می‌توانند به میدان دام کاسپین، جنب کشتارگاه صنعتی دام نمونه گیلان واقع در کیلومتر ۵ جاده سراوان به فومن مراجعه و از خدمات رایگان دامپزشکی برای معاینه دام، پیش از خرید بهره ¬مند شوند.
دکتر هادی بابایی گفت: اعضای ستاد اجرایی نظارت بهداشتی این اداره کل در روز عید قربان با شماره‌های تماس ۱۵۱۲ و ۳۳۳۶۸۹۲۴ به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.
وی به مردم گیلان توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو، دام‌های خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح و از خرید دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها و از افراد غیرمجاز خودداری کنند.
دکتر بابایی با تاکید بر استفاده از دستکش هنگام خرد کردن و یا شستشوی گوشت قربانی، اضافه کرد: گوشت‌های قربانی قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.

نظر شما