شناسهٔ خبر: 67288657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد خیریه «شمیم مهر» اردبیل هزینه تحصیل فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان را متقبل شد

اردبیل - ایرنا - رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: بنیاد خیریه شمیم مهر اردبیل تمام مخارج تحصیل فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان این شهر را تقبل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قرآن نویس پنجشنبه شب در آیین "قهرمان مروجان معروف" که بمناسبت جشن تولد یکی از خیرین اردبیلی با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، افزود: در حالی که امکانات زندگی، رفاه و درمان در زندان برای زندانیان فراهم است، خانواده زندانیان برای امرار معاش خود بشدت در تنگنا بوده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی نهادینه کردن فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان در مناسبت‌های مختلف را امری نیک دانست و اظهار کرد: ادامه تحصیل نوجوانان و جوانان زندانیان ضرورتی انکارناپذیر است و تلاش می‌کنیم با حرکتی گسترده و با کمک خیرین تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

وی همچنین در زمینه اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: وضعیت کنونی فضاهای آموزشی این استان اسفبار بوده و هم‌اینک شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستند.

قرآن نویس با بیان این که بودجه دولت برای رساندن سرانه فضای آموزشی ۲ متر مربعی این شهرستان‌ها به میانگین فضای آموزشی هشت متر مربعی کشور کافی نیست، افزود: خیرین مدرسه‌ساز برای جبران این کمبود، می توانند نقش اساسی ایفا کنند.

وی بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۴۴۸ مدرسه با بیش از یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان اردبیل احداث کرده و در اختیار علم آموزان قرار داده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: در صورت اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی پیش‌بینی شده، در مدت سه سال می‌توان با احداث ۲ هزار کلاس درس جدید با مشارکت خیرین، سرانه فضای آموزشی این استان را به میانگین کشوری ارتقا داد.

قرآن نویس در زمینه دیگر فعالیت‌های بنیاد خیریه شمیم مهر اردبیل تصریح کرد: این بنیاد هزینه صفر تا ۱۰۰ درصدی تمام کودکان سرطانی استان را تقبل کرده است.

رییس هیات مدیره کودکان بی‌سرپرست و سرطانی شمیم مهر اردبیل همچنین به راه‌اندازی دستگاه تخصصی فلوسایتومتری یا شناسایی و آنالیز سلول‌های سرطانی با همت و هزینه خیران در اردبیل اشاره کرد و گفت: دکتر شکرآبادی از خیرین اردبیلی برای تامین وسایل این مرکز فلوسایتومتری ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده و در این مرکز نیز برای خدمات‌رسانی مستقر شده است.

وی همچنین با اشاره به این که اردبیل شهر مهربانی هاست ، افزود: نیازمند همکاری رسانه ها برای نشان دادن عمق عطوفت و خیرخواهی اهالی خیر استان در سطح ملی هستیم.

بنیاد خیریه «شمیم مهر» اردبیل هزینه تحصیل فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان را متقبل شد

الناز حاج محمدحسینی خیر اردبیلی هم هدف از برگزاری این برنامه را فرهنگ‌سازی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه بانوان زندانی ذکر کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم در برگزاری برنامه‌های مناسبتی خود در این زمینه شد.

در این مراسم خانواده این خیر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و هدایای جشن تولد خود را برای آزادسازی چند زندانی جرایم غیرعمد اهدا کرده و میهمانان شرکت کننده نیز هدایای خود را به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند که از میان آنها مجوز ۱۶۲ مرکز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صادر شده است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما