شناسهٔ خبر: 67164755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

تکمیل پروژه آبرسانی سد ایوشان نمونه‌ای از مشارکت مردم است

ابراهیم شریفی

استاندار لرستان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی تحت فشار سد ایوشان نمونه‌ای از مشارکت مردم در اجرای امور است.

صاحب‌خبر -

‌ابوطالب شفقت ۲۴خرداد در مراسم افتتاح پروژه شبکه آبیاری تحت فشار ۶۴۰ هکتار از اراضی سدایوشان، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۶ میلیارد آن توسط مردم منطقه تأمین شده است.
وی ادامه داد: مدیریت این شبکه نیز در قالب سه تعاونی و با مشارکت اهالی منطقه انجام می‌شود.
استاندار تصریح کرد: با بهره‌برداری از این شبکه‌ی آبیاری رونق تولید ۲۵۳ خانوار منطقه با تولیدات چند برابری محصولات کشاورزی فراهم شده است.
شفقت با اشاره به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: مسیر توسعه و پیشرفت کشور همان گونه که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) فرمودند با مشارکت و حضور مردم فراهم می‌شود و اجرای پروژه‌هایی مانند این شبکه آبیاری نمونه‌ای بارز از آن است.
وی تأکید کرد: با اجرای اصولی طرح‌های شبکه آبیاری پایین دست سدهای استان می‌توان از کمترین آب بیشترین بهره را در صنعت کشاورزی برده و به افزایش تولید و اشتغال کمک کرد.
پروژه‌ی شبکه آبیاری تحت فشار ۶۴۰ هکتار از اراضی پایین دست سد ایوشان خرم آباد موسوم به منطقه کله‌جوب در هفته‌ی جهاد کشاورزی و با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد، مشاور وزیر و مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد، مدیرکل توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهاد، استاندار لرستان، نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، در هفته‌ی جهاد کشاورزی ۷۲ پروژه‌ی این حوزه با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما