شناسهٔ خبر: 67164334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه آبیاری سد ایوشان لرستان هزینه شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه آبیاری ۶۴۰ هکتار از اراضی پایاب سد ایوشان لرستان هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفدر نیازی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از شبکه آبیاری اراضی پایاب سد ایوشان اظهار کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار سهم آورده مردم و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز سهم دولت بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" افزود: اجرای این طرح بهترین مصداق این نامگذاری است و باید الگویی برای سایر بخش ها باشد.

نیازی بیان کرد: اجرای طرح های آبیاری نوین در تمامی کشور در حال اجرا است و مهمترین حسن آن اعتماد به کشاورز است چرا که بیشترین بهره وری را از منابع موجود می برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: مشارکت مردم از بابت اجرا، تامین مالی و نظام های بهره برداری در این طرح ها اقدام بسیار ماندگاری است و بهره وری چندین برابری به مرور و با رشد پروژه ایجاد خواهد شد.

نیازی ادامه داد: پروژه های متعدد دیگری در استان تعریف شده اما بهره برداری آب یکی از بزرگترین سیاست گذاری های دولت است که در استان لرستان با توجه به منابع آبی خوب باید به آن توجه بیشتری داشت.

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه کشاورزان منطقه استقبال بسیاری زیادی از این طرح داشتند عنوان کرد: در این پروژه ۶۴۰ هکتار زمین تحت پوشش قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ خانوار از برکات آن بهره مند شده اند و به گفته کشاورزان سطح درآمد آنان ۱۰ برابرافزایش یافته است.

ابوطالب شفقت بیان کرد: نکته مهم در اقتصاد کشاورزی بهره برداری آب است و از مردم تقاضا می شود که به ایجاد چنین طرح هایی کمک کنند تا با مصرف کمترین آب بیشترین سطح کشت را داشته باشیم چرا که دولت به تنهایی نمی تواند در اینم زمینه موثر باشد و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه با کمک جهاد کشاورزی و مردم باید این سرمایه به شکل تعاونی نگهداری کرد.

شبکه آبیاری اراضی پایاب سد ایوشان با اعتباری بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال و با حضور صفدر نیازی معاون آب و خاک وزیر جهاد و ابوطالب شفقت استاندار لرستان به بهره برداری رسید، با افتتاح این شبکه آبیاری ۲۵۳ خانوار واقع در منطقه از کشت آبی در اراضی کشاورزی بهره مند می شوند.

نظر شما