شناسهٔ خبر: 67165927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

تکمیل پروژه آبرسانی سدایوشان نمونه ای از مشارکت مردم است

استاندار لرستان: استاندار لرستان گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه آبرسانی تحت فشار سدایوشان نمونه ای از مشارکت مردم در اجرای امور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه بیست و چهارم خرداد در مراسم افتتاح پروژه شبکه آبیاری تحت فشار 640 هکتار از اراضی سدایوشان، عنوان کرد:  برای تکمیل این پروژه بالغ بر 36 میلیارد تومان هزینه شده که 16 میلیارد آن توسط مردم منطقه تأمین شده است.

وی ادامه داد: مدیریت این شبکه نیز در قالب سه تعاونی و با مشارکت اهالی منطقه انجام می شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: با بهره برداری از این شبکه ی آبیاری رونق تولید 253 خانوار منطقه با تولیدات چند برابری محصولات کشاورزی فراهم شده است.

شفقت با اشاره به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: مسیر توسعه و پیشرفت کشور همان گونه که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) فرمودند با مشارکت و حضور مردم فراهم می شود و اجرای پروژه هایی مانند این شبکه آبیاری نمونه ای بارز از آن است.

وی تأکید کرد: با اجرای اصولی طرح های شبکه آبیاری پایین دست سدهای استان می توان از کمترین آب بیش ترین بهره را در صنعت کشاورزی برده و به افزایش تولید و اشتغال کمک کرد.

به گزارش ایلنا ، پروژه ی شبکه آبیاری تحت فشار 640 هکتار از اراضی پایین دست سد ایوشان خرم آباد موسوم به منطقه کله جوب در هفته ی جهادکشاورزی و با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد، مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد، مدیرکل توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهاد، استاندار لرستان، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان افتتاح شد.

در هفته ی جهادکشاورزی تعداد 72 پروژه ی این حوزه با اعتباری بالغ بر 290 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما