شناسهٔ خبر: 67122913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/یادگار شهید جمهور در نگارستان ایران/

احیا همه واحدهای راکد مرغداری تا تولید قراردادی دام برای نخستین‌بار در گلستان

مریم شریفی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم تمامی واحدهای راکد و نیمه راکد مرغداری‌ها در گلستان فعال شد و برای نخستین بار پرورش قراردادی دام در استان گلستان کلید خورد.

صاحب‌خبر -

محمد خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان گلستان با توجه به وظیفه‌مندی که در راستای بهبود و افزایش کیفیت تولیدات دامی و کنترل جمعیت دامی استان دارد با ایجاد الگوهای نوین و به روزرسانی آمار دام در سطح استان در زمینه تولید و افزایش پروتئینی در سطح استان اقدامات ویژه‌ای داشته است.

وی در خصوص اقدامات اجام شده توسط جهاد کشاورزی برای رونق تولیدات دامی در مدت ۳۳ ماهه دولت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی بیان کرد: به منظور توزیع عادلانه نهاده‌های کشاورزی و مصرف بیشتر دامداران استان طرح بومی و استانی آمار دام استان که بیش از ۱۵ سال به روز نشده بود با همکاری سازمان بسیج  و به کارگیری مهندسین دامپری بروزرسانی و در سامانه‌های تحت وب و مراکز خدمات جهاد کشاورزی دامداران ثبت شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تلاش کردیم با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی با استفاده از اساتید مجرب در زمینه پرورش گاو شیری از تجربه و اطلاعات نخبه‌ترین افراد علمی کشور برای افزایش تولید و سود بیشتر دامداران استان بهره بگیریم.

خیراندیش از احیا تمامی واحدهای راکد و نیمه راکد مرغ داری در سطح استان خبر داد و افزود: در  زمینه طیور با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و جلساتی که با بخش خصوصی داشتیم توانستیم سال گذشته یکی از بزرگترین هلدینگ‌های بخش طیور کشور را به داخل استان هدایت و زنجیره‌های تولیدات طیور را تقویت کنیم.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر جیره‌های کارخانجات دام و طیور در استان گفت: در نتیجه افزایش نظارت‌ها به وسیله کارشناسان و بهبود شرایط، دامداران صنعتی که تا پیش از این از تولیدات کارخانه‌ها استفاده نمی‌کردند امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن نهاده از کارخانه‌های استان خریداری کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه طرح تولید و پرورش قراردادی دام برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در استان گلستان اجرا شد، گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۰راس دام با همکاری تعاونی کارخانه‌های استان و اتحادیه دامداران در سال گذشته رقم خورد و در تلاش هستیم عشایر استان را نیز به این طرح اضافه کنیم.

خیراندیش با بیان اینکه دامدارانی که در طرح تولید قراردادی دام مشارکت می‌کنند در زمینه گرفتن نهاده و تسهیلات کشاورزی در اولویت قرار داده می‌شوند، گفت: در حال توافق با اتحادیه دامداران هستیم تا تعاونی دامداران که متولی این امر هستند تولیدات دامی کشاورزان را خریداری و به صورت مویرگی در سطح استان توزیع کنند تا بتوانیم گوشت قرمز را با قیمت تمام شده کمتری نسبت به استان‌های دیگر به مردم عرضه کنیم.

انتهای پیام
 

نظر شما