شناسهٔ خبر: 67280798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلوگیری از تضییع ۵۰ هزار میلیارد ریال بیت المال در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- بازرس قضایی کل آذربایجان غربی گفت: با تلاش های صورت گرفته از تضییع و هدررفت بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بیت المال در استان طی سال گذشته جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله محبوبی روز پنجشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: با ماموریت های تعریفی در بازرسی قضایی کل استان، اقدامات بسیاری در حال وضع است که یکی از آنها جلوگیری از از تضییع بیت المال با همراهی دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه تخلفات خط قرمز سازمان بازرسی است و برخورد جدی با تخلفات دنبال می شود، افزود: طی سال گذشته ۲۲ مورد پرونده به مراجع قضایی ارسال و منجر به محکومیت ۱۸ نفر شد؛ همچنین ۷۲ مورد به کمیته تخلفات اداری ارجاع شده و محکومیت ۱۲۶ نفر قطعی شده است.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری اضافه کرد: اخذ سند پارک علم و فناوری استان از جمله اقداماتی بود که با ورود به موقع در حمایت از پارک و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری انجام شد.

بازرس قضایی کل آذربایجان غربی ادامه داد: بر عملکرد دستگاه‌ها و کارکنان در امر انتخابات نظارت کامل انجام می شود تا در فضای تبلیغات از امکانات دولتی به نفع کاندیدایی سوء استفاده نشود.

محبوبی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی با شور و شوق و مشارکت حداکثری در دستور کار قرار دارد، گفت: توسعه و رشد در تمامی حوزه ها با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۴۴ موضوع بستر و چالش فساد در این استان مانند فرار مالیاتی، کارت های بازرگانی، تنش آبی، ساخت و ساز غیرمجاز، اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست، تامین منابع آبی و اصلاح الگوی کشت شناسایی و در اختیار مرکز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عدم پرداخت دقیق حقوق دولتی معادن و عدم بازگشت ۱۵ درصد از منافع معدن به شهرستانی که معدن در آنجا مستقر است ۲ چالش این حوزه است که سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می کند.

وی گفت: در خصوص جوانی جمعیت نیز طی سال گذشته، ۳۰۸ نامه هشدار به دستگاه ها تنظیم و ارسال شده است.

نظر شما