شناسهٔ خبر: 67278816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی:

جلوگیری از تضییع بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بیت المال در آذربایجان غربی

المیرا عسگری زاده

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته با ورود سازمان بازرسی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها و تضییع بیت المال صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

روح الله محبوبی، ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تخلفات خط قرمز سازمان بازرسی است و برخورد جدی با تخلفات دنبال می شود، افزود: طی سال گذشته ۲۲ مورد پرونده به مراجع قضایی ارسال و منجر به محکومیت ۱۸ نفر شد همچنین ۷۲ مورد به کمیته تخلفات اداری ارجاع شده و محکومیت ۱۲۶ نفر قطعی شده است. 

وی از شناسایی۸۴ چالش در حوزه های مختلف استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولید، طی سال گذشته ضمن ۲۲ مورد بازدید از واحدهای تولیدی، واگذاری شرکت طلای زرشوران تکاب به بخش خصوصی، با تشکیل کمیسیون تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد شرایط واگذاری به بخش خصوصی در حال حاضر فراهم نیست لذا باید خط تولید و مشکلات موجود این معدن رفع و ارزش افزوده معدن بالا رود تا امکان واگذاری فراهم شود. 

محبوبی ادامه داد: عدم پرداخت دقیق حقوق دولتی معادن و عدم بازگشت ۱۵ درصد از منافع معدن به شهرستانی که معدن در آنجا مستقر است دو چالش این حوزه است که سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می کند. 

مدیرکل بازرسی استان گفت: در خصوص جوانی جمعیت نیز طی سال گذشته، ۳۰۸ نامه هشدار به دستگاهها تنظیم و ارسال شده است. 

رئیس سازمان بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری و شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری اظهار کرد: اخذ سند پارک علم و فناوری استان از جمله اقداماتی بود که با ورود به موقع در حمایت از پارک و شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری انجام شد.

محبوبی افزود: بر عملکرد دستگاهها و کارکنان در امر انتخابات نظارت کامل انجام می شود تا در فضای تبلیغات از امکانات دولتی به نفع کاندیدایی سوء استفاده نشود. 

وی با بیان اینکه تمامی تلاشها برای برگزاری انتخاباتی با شور و شوق و مشارکت حداکثری است،افزود: توسعه و رشد در تمامی حوزه ها با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق می‌شود.  

مدیرکل بازرسی استان با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی تلاش بر پیشگیری از وقوع جرم و تخلف با ورود به موقع و نظارتها بر دستگاهها است، اظهار کرد: این نظارتها در راستای تولید و سرمایه گذاری و جلوگیری از تضییع بیت المال، توقف پروژه ها انجام شده است. 

محبوبی، عدم نظارت بر کارتهای بازرگانی و تخلفات ناشی از این موضوع از معضلات و بسترهای فساد استان است، اظهار کرد: فرآورده های نفتی، مطالبات پیمانکاران، وصول حقوق دولتی معادن، تنش آبی، مدیریت شهری و تغییر کاربری ها، نبود برنامه مدون و مطالعه شده کشاورزی، ساخت و ساز غیر مجاز از چالشهای دیگر استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما