شناسهٔ خبر: 67323585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه راور: انتخابات بالاترین جلوه جمهوریت است

کرمان- ایرنا- امام جمعه راور گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلامیت و جمهوریت بنا شده است و جمهوریت یعنی نقش‌آفرینی مردم و بالاترین جلوه جمهوریت و نقش‌آفرینی مردم در کشور، انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی زمانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان راور افزود: بزرگترین‌ خیانت به بشریت این است که می‌خواهند به وسیله سه ابزار (قدرت، زر و پول و تزویر) قدرت اختیار و انتخاب را از مردم سلب کنند، اما در مقابل آن جبهه حق است که مردم را به صحنه می‌آورد که نقش‌آفرینی کنند و تنها ابزار این‌جبهه، تبیین است.

امام جمعه راور: انتخابات بالاترین جلوه جمهوریت است

مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار نظام را نشان می‌دهد

فرماندار راور نیز در این نشست افزود: هرچقدر حضور گسترده در انتخابات داشته باشیم به طور قطع اقتدار انقلاب اسلامی در دنیا به نمایش گذاشته می‌شود زیرا دشمنان ما نظام اسلامی را بر اساس حضور مردم در انتخابات می‌سنجند.

رضا عباسی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات به چهار راهبرد "رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت " اشاره فرمودند که آنچه بر عهده ملت است مشارکت انتخاباتی است و بسیار مهم است.

وی بیان کرد: از برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان می‌توان به سهم کرمان در تولید ناخالص ملی از رسیدن ۳.۱ به چهار درصد اشاره کرد.

فرماندار راور با اشاره به اینکه ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۲ که محقق شده است، افزود: کرمان در فضای کسب و کار کشور، رتبه ۳۱ را داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته، در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ به رتبه چهارم کشور ارتقا یافت.

وی ادامه داد: پوشش رایگان تمامی روستاییان به تعداد ۱.۲ میلیون نفر، پوشش رایگان هزینه درمان بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال و صدور بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه؛ تنها بخشی از اقداماتی است که در دولت شهید رییسی برای ارتقا سلامت مردم انجام شده است.

امام جمعه راور: انتخابات بالاترین جلوه جمهوریت است

صیانت از آرا مردم ضروری است

عباسی گفت: آنچه برای ما مهم است برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم و صیانت از آرا مردم است که در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرده‌ایم گرچه جهاد تبیین و دعوت به مشارکت عمومی مردم و آحاد ملت در انتخابات وظیفه همگان است اما مجدد به تمام مدیران و روسا و عوامل اجرا و نظارت تاکید می‌کنم از دخالت و طرفداری از فرد خاصی و یا جهت‌گیری در این راستا و از استفاده از امکانات دولتی و نهادهای عمومی که بارها تاکید کرده‌ام پرهیز شود و در صورت مشاهده تخلف قطعا با افراد متخلف برخورد می‌کنیم.

نظر شما