شناسهٔ خبر: 67280764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کپرهای سه خانوار عشایری گیلانغرب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- آتش‌سوزی در مراتع یکی از روستاهای گیلانغرب به محل اسکان خانوارهای عشایری سرایت کرد و در این حادثه به کپر و وسایل زندگی سه خانوار خسارت وارد شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار گیلانغرب روز پنجشنبه در این ارتباط در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته با آتش زدن پسماند زمین کشاورزی به منظور انجام کشت دوم در منطقه پشت شهرک صنعتی در اطراف روستای «ونزه» از توابع بخش مرکزی این شهرستان آتش به کپرهای ۶ خانوار عشایری که در این نقطه اسکان موقت داشتند سرایت کرده و بر اثر این حادثه کپرهای سه خانوار به طور کامل در آتش سوخت.

«علیرضا نظری» اظهار کرد: با اعلام این آتش سوزی بلافاصله چندین دستگاه ماشین آتش نشانی به محل حادثه رفته و با حضور عوامل امدادی و ادوات مهار آتش سوزی، آتش خاموش شد که در این حادثه حدود پنج هکتار زمین کشاورزی جار (پسماند کشاورزی) و سه کپر عشایری در آتش سوخت.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشت، گفت: با حضور جمعیت هلال احمر و به منظور مساعدت و امداد رسانی به خانوارهای آسیب دیده بلافاصله چادر و ۱۱ قلم وسیله ضروری زندگی و اقلام خوراکی و آرد به آن ها اعطا شد.

نظری اضافه کرد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون بر اثر آتش سوزی ها در مراتع مختلف این شهرستان که دلیل عمده آن اصابت رعد و برق بوده بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و ۵۴ و نیم هکتار از مزارع گندم دیم و آبی دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان گیلانغرب یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۲۲۰ نفر دارد که سالیانه چهار هزار تن انواع فرآورده های دامی توسط عشایر شهرستان تولید می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

برداشت گندم از سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان گیلانغرب آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عملکرد ۲ تن در هکتار در مجموع بیش از ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

نظر شما