شناسهٔ خبر: 67280768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث روزانه هشت مدرسه در کشور با مشارکت خیرین و دولت سیزدهم

خرم آباد - ایرنا - دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هشت مدرسه روزانه به طور میانگین طی فعالیت دولت سیزدهم ساخته شده که بازوی اصلی اجرای این امر مجمع خیرین مدرسه ساز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ضرغام پرنیان روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی اظهار کرد: پارسال ۲هزار و ۹۷۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره برداری رسید که ۱۴۶ پروژه از این مجموع به صورت مشارکت خیرین و دولت بود.

وی افزود: نگاه رییس جمهور شهید در امر آموزش و پرورش بسیار نافذ و عمیق بود و بیشترین حضور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت همچنین در ساخت و ساز مدارس بسیار پیگیر بود.

وی با بیان اینکه شهید رییسی در جلسات هیات دولت بر جذب معلمان مطلوب تاکید داشت تصریح کرد: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که در این دولت به ۱۱۰ هزار میلیارد رسیده است.

پرنیان ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان در امر آموزش و پرورش بسیار نامطلوب بود اما در این دولت ۲۲ درصد رشد مدرسه سازی داشت و چنانچه عمر دولت ادامه داشت به ۴۰ درصد هم می رسید.

وی با بیان اینکه طی فعالیت این دولت سهمیه مناطق محروم در جذب معلم، تفاوت معناداری یافته است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۲ دولت بررسی و اجرا نشد اما در این دولت تصویب شد و خرسندی مقام معظم رهبری را در دیدار با فرهنگیان نسبت به این مساله دیدیم.

وی عنوان کرد: لرستان در حوزه آموزشی از سیستان و بلوچستان محروم تر می باشد چون در سیستان مسیر دسترسی به امکانات شهری آسان است اما در این استان مناطق محروم و صعب العبوری وجود دارد که راه آنها با بارش ها مسدود می شود.

پرنیان ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد مجمع خیرین جلسه ای در استان برگزار کنند و مناطق محروم را مورد بازدید قرار دهند تا با نگاه ویژه به این منطقه، آلام حوزه آموزش و پرورش کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین هرگز وارد مسائل سیاسی نمی شوند یادآور شد: طی تفاهم نامه ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده است هر جای ایران که ستاد زمینی داشته باشد برای توسعه عدالت آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

یک هزار مدرسه لرستان نیازمند تخریب و بازسازی است.

نظر شما