شناسهٔ خبر: 67105891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حل بحران آب در قزوین با آمار و رویکرد منطقی پیگیری شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حل بحران و تنش آبی در استان باید با رویکرد منطقی و ارائه آمار دقیق پیگیری شده و به تصمیم گیری نهایی منجر شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: آب موضوع حیاتی برای استان قزوین است و اگر امروز برای آن چاره اندیشی کنیم، جلوی ضرر بیشتر را گرفته‌ایم، حتی در اگر در همان روزگار قدیم منطقی وارد میدان می‌شدیم و احساسی عمل نمی‌کردیم، اوضاع کنونی استان بهتر بود.

وی اضافه کرد: ما امروز می‌خواهیم برای رفع چالش آب در استان قزوین نسخه تجویز کنیم که این مهم نیازمند آمار دقیق از چاه‌های مجاز و غیرمجاز است، به هرحال باید میزان دقیق آبخوان و مصرف آب را روی کاغذ بیاوریم تا تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام مصطفوی نیا بیان کرد: بحث مصرف آب بسیار مهم است، اینکه یک مشترک مجوز داشته باشد کافی نیست، باید نظارت کرد که شخص بهره بردار چگونه از آب استفاده می‌کند و اینکه تا چه اندازه تخلف صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۷ سانتی متر فرونشست در سال فاجعه است، ادامه داد: قسمت سیاسی بحران آب خیلی مهم است، معاندان و ضد انقلاب از این چالش‌ها سوء استفاده کرده و می‌گویند که مسئولان نظام به فکر مردم نیستند.

رییس کل دادگستری استان قزوین بر راهبرد منطقیون دوری از احساس تاکید کرد و گفت: اگرچه می‌خواهید به کشاورز و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمک کنید، اما باید حمایت شما مبتنی بر منطق و قانون باشد و کشاورز را توجیه کنید که همانند روزگار پدران او آبی وجود ندارد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برنامه محور عمل کنند، ادامه داد: دستگاه‌های متولی مثل آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید برای سال‌های آینده برنامه داشته باشند و موضوع آب به برنامه‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در استان قزوین پیشرفت و توسعه داشته باشیم، باید صنایع، کشاورزی و خدمات را کنار یکدیگر ببینیم، اینطور نباشد که استان در یک موضوع رتبه دار باشد، اما منفعتی از آن نبرد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه برای حل بحران آب نیازمند مردمی سازی موضوع هستیم، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خواست که با جدیت پیگیر مصوبات امروز باشد و در نشست‌های بعدی حتما دستگاه‌ها را به ارائه آمار و گزارش روند پیشرفت کار هدایت کند.

نظر شما