شناسهٔ خبر: 67275779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد

روزنامه جوان

حمید نوری با وجود داشتن حکم حبس ابد، در نهایت با فشار جمهوری اسلامی آزاد شد که نشان می‌دهد اراده سیاسی دولت‌ها بر احکام قضایی غلبه دارد و شعار دولت‌های اروپایی در خصوص استقلال دستگاه قضایی آن‌ها و رعایت تفکیک قوا یک دروغ بزرگ است

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: علیرضا تقوی‌نیا، در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت سوئد در ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ در نهایت مجبور شد حمید نوری شهروند ایران که به دلایل واهی بازداشت و به حبس ابد محکوم کرده بود را آزاد کند. نوری در آبان‌ماه سال ۹۸ با محض ورود به سوئد با شکایت اعضای سازمان منافقین بازداشت شده بود، اما درنهایت در یک مبادله با جاسوسان سوئدی آزاد شد. در این خصوص چند نکته باید ذکر شود:
۱) حمید نوری با وجود داشتن حکم حبس ابد، در نهایت با فشار جمهوری اسلامی آزاد شد که نشان می‌دهد اراده سیاسی دولت‌ها بر احکام قضایی غلبه دارد و شعار دولت‌های اروپایی در خصوص استقلال دستگاه قضایی آن‌ها و رعایت تفکیک قوا یک دروغ بزرگ است. 
۲) دولت سوئد ادعا می‌کرد حکم حمید نوری قطعی است و تغییر نخواهد کرد، اما در پایان مجبور شد تحت فشار جمهوری اسلامی و برای آزادی جاسوسانش به این تبادل تن دهد. 
۳) دیپلماسی قوی دولت جمهوری اسلامی در این موضوع به‌وضوح هویداست و دولت سوئد به اذعان رسانه‌های ضدانقلاب و معاند، در برابر تهران کوتاه آمد. 
۴) آزادی حمید نوری برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌تواند یک عبرت باشد زیرا مشخص شد که نمی‌توان به دولت‌های اروپایی تکیه کرد و این کشور‌ها پای منافع و شهروندانشان که برسد، به‌راحتی به بقیه پشت می‌کنند. 
۵) ایران نشان داد برای شهروندانش ارزش قائل است و از حمایت آن‌ها دست برنمی‌دارد و در بالاترین سطوح دیپلماتیک برای آزادی حمید نوری تلاش کرد با اقتدار شهروند خود را به کشور بازگرداند.

نظر شما