شناسهٔ خبر: 67096287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح:

شعار «هر سرباز یک مهارت فنی و عمومی» اجرایی می‌شود

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بهره‌گیری از امکانات خود در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان تلاش کرده است که امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم شعار هر سرباز یک مهارت فنی و عمومی را اجرایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، سردار موسی کمالی عصر امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ در دیدار با سیدعلی علوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و بازدید از کارگاه‌های آموزشی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان، با اشاره به راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۹۷ در سطح کشور، اظهار کرد: این اقدام با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بهره‌گیری از امکانات خود در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان تلاش کرده و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم شعار هر سرباز یک مهارت فنی و عمومی را تحقق ببخشیم.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای برای تحقق این شعار مربیان، اساتید و امکانات خود را پای کار آورده است، تصریح کرد: با همکاری و همیاری نیروهای مسلح با همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه فنی‌وحرفه‌ای این نهضت را پیش خواهیم برد تا هیچ سربازی بدون مهارت از نیروهای مسلح خارج نشود.

وی گفت: امیدواریم به زودی این را اعلام کنیم که هیچ سربازی بدون مهارت کارت سربازی پایان خدمت یا معافیت دریافت نخواهد کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بازدید خود از کارگاه‌های مهارت‌آموزی در استان کردستان همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح را بسیار خوب و رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تقویت همکاری روزافزون، این کار مقدس و هدف‌دار محقق شود.

اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان در استان کردستان

سیدعلی علوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی با هدف توانمندسازی سربازان در سطح استان در حال انجام است، اظهار کرد: در برنامه داریم تا سربازانی که کارت پایان خدمت را دریافت می‌کنند، آموزش‌های مهارتی را نیز فراگرفته تا پس از دوره بتوانند علاوه بر اشتغال‌زایی، در حوزه تولید نیز نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: ارتباط بسیار خوبی میان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با سپاه بیت‌المقدس، نیروی انتظامی و قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده برای اجرای طرح مهارت‌آموزی وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از بسیج امکانات و تجهیزات این اداره کل در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم هدف نهایی که بحث اشتغال پایدار است را محقق کنیم.

علوی با قدردانی از همکاری نیروهای مسلح در استان کردستان گفت: امیدواریم سربازان بتوانند با فراگیری فرهنگ مهارت‌آموزی، پس از پایان خدمت دوره سربازی در خدمت مردم باشند.

نظر شما