شناسهٔ خبر: 67300111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دولت سیزدهم؛

بهره برداری از ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۴۳/۵ میلیون دلار خارجی در منطقه آزاد ماکو

در دولت سیزدهم، ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۴۳/۵ میلیون دلار خارجی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
بهره برداری از ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۴۳/۵ میلیون دلار خارجی در منطقه آزاد ماکو
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمزه حورسی با بیان اینکه از این میزان ۳۰ طرح در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۳.۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است افزود: این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ طرح با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومانی داخلی و ۱۰ میلیون دلار خارجی و در سال ۱۴۰۲ به ۴۴ طرح با ۴۳۱ میلیارد تومان داخلی و ۳۰ میلیون دلار خارجی افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۸۳۷۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو تحقق یافته ادامه داد: این سرمایه گذاری‌ها در حوزه‌های صنایع و معادن، کشاورزی، گردشگری و ورزشی، لجستیک، صنوف، تجارت (کارت بازرگانی) و ساخت و ساز بوده است.
 
وی اظهار داشت: طی این مدت ۵۷۳ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور انجام شده است.
 
حورسی خاطرنشان ساخت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۶۳۵ میلیون دلار نیز از مسیر منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور صادرات انجام شده است.
 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو درخصوص وضعیت بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده نیز گفت: از تعداد ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۸۴۲۰ میلیارد تومان، ۶۴ متقاضی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۱۲۷ میلیارد تومان مراحل فعالیت خود را آغاز کرده اند که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۸۶۹ نفر اشتغال در منطقه ایجاد می‌شود.

نظر شما