شناسهٔ خبر: 67109058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان؛

مهارت‌آموزی سربازان، گامی به‌سوی اشتغال محور کردن جامعه

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه طرح سرباز ماهر مختص جوانانی است که مشغول گذراندن دوره مقدس خدمت سربازی هستند گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با آموزش دوره‌های تخصصی و پرورش نیروی متخصص و ماهر، در راستای ایجاد جامعه تحصیل‌کرده و اشتغال محور قدم‌های مثبتی بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز با حضور سردار گشتاسبی و سردار موسی کمالی مشاوره عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور صبح امروز در سالن جلسات فرماندهی برگزار شد. در این جلسه سردار کمالی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما یک پشتیبانی مردمی دارد که این پشتیبانی دو بال دارد که یکی از آن بسیج و دیگری نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: سربازان ما در دوران خدمت خود خدمات زیادی برای این انقلاب انجام می‌دهند همان‌طور که در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قدرت و توانایی و ارزش خود را نشان دادند تا جایی که چیزی نزدیک به ۵۰درصد از سربازان ما سهم خود را در جنگ تحمیلی به شایستگی برای دفاع از انقلاب به سرانجام رساندند؛ لذا دشمن می‌داند که اهمیت و ضرورت سربازی به‌عنوان پشتیبانی نیرو‌های مسلح چقدر بالا است.

سردار کمالی گفت: بالغ بر ۱۰ میلیون جوان در این کشور به‌عنوان پشتیبان مردمی در کسوت سربازی خدمت کرده‌اند که این خود اثرگذاری بسیار متعالی در تربیت نیروی جوان بوده است.

مشاوره عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور عنوان داشت: باتوجه‌به اهمیت سربازی از دیدگاه مقام معظم رهبری که فرمودند سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند باید به نحوه شایسته تربیت و آموزش ببینند افزود: این اهمیت موضوع را هم برای ما و هم جوانان ما می‌رساند؛ لذا در حال حاضر نیرو‌های مسلح در تمامی حوزه‌ها برای تربیت این پشتوانه مردمی پای‌کار آمده است.

وی افزود: مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان یکی از دغدغه‌های نیرو‌های مسلح است که ما به جد در صدد انجام آن هستیم.

سردار کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح سازو کاری به‌عنوان شورای‌عالی با ریاست سرلشکر باقری و با حضور ۹ وزارت‌خانه و چند سازمان ساماندهی کرده که هدف آن ایجاد قرارگاه مهارت‌آموزی است.

وی گفت: ۵ هزار کارگاه با محیط کار واقعی در کشور وجود دارد که ۱۵۰۰ کارگاه آن سهم سپاه پاسداران است که از این تعداد ۱۵ کارگاه سهم سپاه بیت‌المقدس کردستان است که برای تربیت جوانان جویای مهارت‌آموزی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مشاور عالی نیرو‌های مسلح در ادامه باتوجه‌به اهمیت و ضرورت این امر و تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مهارت‌آموزی افزود: در این راستا در ده محور پشتیبانی شده وارد عمل شده‌ایم.

وی با اشاره به اولین محور پشتیبانی شده خاطرنشان کرد: اولین محور اهتمام و ورود فرماندهان و مسئولین به این حوزه است از بحث غربالگری و نیازسنجی و برگزاری آزمون بر حسب نیاز به‌عنوان دومین محور یادکرد.

سردار کمالی از ایجاد تجهیزات و کارگاه‌های مجهز طبق استاندارد‌های لازم به‌عنوان سومین محور یادکرد و عنوان داشت: اطلاع‌رسانی و ترویج در مورد آخرین وضعیت مهارت‌آموزی سربازان چهارمین مورد اجرایی است.

وی در ادامه با اشاره به ۵ مورد آخر بحث مهارت‌آموزی جهت تربیت نیروی کارآمد افزود: تعامل بین نیرو‌های مسلح و سازمان‌های دیگر، آمار و اطلاعات، آسیب‌شناسی، جذب اعتبارات، رصد و هدایت و حمایت شغلی و نظارت اجرایی از موارد است که برای تربیت نیروی کارآمد و جوان انقلابی باید موردتوجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: سپاه بیت‌المقدس در واقع در استان مأموریت‌های مهمی را بر دوش دارد و امنیت این استان که در دو حوزه امنیتی در تلاش و خدمتگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری از چالش‌های مهم پیشروی جوانان پس از پایان دوران سربازی است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر برای مقابله با این مشکل باید در خصوص مهارت‌آموزی سربازان در حین خدمت توجه بیشتری انجام گیرد تا پس از پایان این مدت برای کشور بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

سردار گشتاسبی بیان داشت: تمامی اقدامات ارزشمند که امروز در سپاه شکل‌گرفته در راستای حضور و تربیت جوانانی است که می‌توانند آینده این انقلاب را رقم بزنند.

وی گفت: امروز ما باور داریم که یکی از ارزشمندترین کار‌ها بحث قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح است که ثمرات خوبی به همراه داشته است.

سردار گشتاسبی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه بیت‌المقدس در این موضوع توانسته با جدیت وبا توجه به زیر ساخت‌های خود اقدامات لازم و شایسته‌ای را در این امر به‌خوبی به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

نظر شما