شناسهٔ خبر: 67137677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح:

مهارت آموزي بيش از يک و نيم ميليون نفر از کارکنان وظيفه نيروهاي مسلح

صاحب‌خبر -
مهارت آموزي بيش از يک و نيم ميليون نفر از کارکنان وظيفه نيروهاي مسلح
خبرگزاری آریا_مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: از زمان آغاز فعالیت قرارگاه مهارت آموزی تا کنون یک میلیون 650 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه  در ستاد انتظامی استان کردستان گفت: در زمان آغاز فعالیت قرارگاه مهارت آموزی تا کنون یک میلیون 650 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند، که از این تعداد 850 هزار نفر به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند.
سردار موسی کمالی با اشاره به ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد انگیزه و‌ تشویق جوانان به مهارت‌آموزی، اظهار داشت: مهمترین بحث در گفتمان سازی مهارت آموزی دست یابی به  نگاه مشترک برای تحقق اهداف قرارگاه است .
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار نیروهای مسلح است، تصریح کرد:ما باید وضع موجود را به نحو احسن ارزیابی و با راه حل مناسب مشکلات و موانع را برطرف کنیم، و این امر نیازمند نقشه راه و تقسیم کار است.  
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق این هدف در ده محور پشتیبانی و حمایت را آغاز کرده‌ایم، ادامه دارد:نخستین محور اهتمام و ورود فرماندهان و مسئولان به این حوزه و سپس بحث غربالگری و نیازسنجی و برگزاری آزمون بر حسب نیاز و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار بعد از خدمت مقدس سربازی جزو دیگر اولویت‌هاست.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ایجاد تجهیزات و کارگاه‌های مجهز طبق استانداردهای لازم به‌عنوان سومین محور نام برد و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی سربازان چهارمین مورد اجرایی است.
وی با اشاره به 5 مورد آخر بحث مهارت‌آموزی جهت تربیت نیروی کارآمد عنوان کرد: تعامل بین نیروهای مسلح و سازمان‌های دیگر، آمار و اطلاعات، آسیب‌شناسی، جذب اعتبارات، رصد و هدایت و حمایت شغلی و نظارت اجرایی از دیگر مواردی است که برای تربیت نیروی کارآمد و جوان انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما