شناسهٔ خبر: 67299606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرماندار کرمانشاه خبر داد؛

رفع مشکل تنش آبی بخشی از روستاهای کرمانشاه با ایجاد مجتمع آبرسانی

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه از ایجاد مجتمع آبرسانی و رفع مشکل آب در بخش‌های بیلوار، مرکزی و کوزران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خسروی در دومین جلسه هم اندیشی آب شرب روستایی با محوریت تأمین آب روستاهای بیلوار، مرکزی و کوزران، که در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سه مجتمع آبرسانی جهت کمک به برطرف شدن تنش آبی در روستاهای کوزران راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با پروژه‌های در دست اقدام در روزهای آتی از طریق یک یک چاه در شهرستان دالاهو آب مورد نیاز روستاهای باباکوسه و روستاهای همجوار تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در بخش مرکزی طی سال‌های قبل در بخش عمرانی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته است.

خسروی افزود: در این جلسه خدمات مربوط به این مناطق مطرح و در خصوص رودخانه بیجانه نیز مقرر شد که شکستگی لوله‌های آن بررسی و رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه با تعامل دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم در خصوص چاه شهید عسگری جهت انتقال به شبکه برق و برقراری آب چاه باید انجام بگیرد، تصریح کرد: با این اقدام آب شهری آن قطع و با هدف خودکفایی از آب چاه‌های روستایی استفاده خواهند کرد.

خسروی افزود: در خصوص پروژه ورمنجه نیز مقرر شده مناقصه‌ای ظرف ۲ ماه آینده انجام و حفر چاه برای تأمین آب صورت بگیرد، همچنین در خصوص بخش بیلوار و آبرسانی روستای قلعه لان که چاه آن ایجاد شده است و برای تأمین برق آن اقدامات و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص مجتمع سورنی مقرر شد در راستای تأمین آب شرب و نیز تعیین محل افتتاح چاه بازدید مشترکی توسط آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در این منطقه به عمل بیاید.

نظر شما