شناسهٔ خبر: 67109824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشوق‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی سربازان‌

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ۵ هزار کارگاه با محیط کار واقعی برای تربیت جوانان جویای مهارت‌آموزی در کشور وجود دارد که ۱۵۰۰ کارگاه آن سهم سپاه پاسداران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار موسی کمالی؛ مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ظهر امروز در قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه بیت‌المقدس کردستان، اظهار داشت: به‌منظور ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد انگیزه و‌ تشویق جوانان به مهارت‌آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت سربازی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب سربازانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند باید به نحوه شایسته تربیت و آموزش ببینند، بنابراین تمام توان و ظرفیت‌ها را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌ایم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار نیروهای مسلح است، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای مسلح در تمامی حوزه‌ها برای تربیت این پشتوانه مردمی پای‌ کار آمده است.

وی بیان کرد: سربازان در دوران خدمت سربازی خدمات زیادی برای انقلاب انجام می‌دهند همان‌طور که در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قدرت و توانایی و ارزش خود را نشان دادند. بالغ بر 10 میلیون جوان در این کشور به‌عنوان پشتیبان مردمی در کسوت سربازی خدمت کرده‌اند که این خود اثرگذاری بسیار متعالی در تربیت نیروی جوان بوده است.

سردار کمالی ایجاد قرارگاه مهارت‌آموزی را یکی از برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح عنوان و اظهار کرد: در همین راستا؛ 5 هزار کارگاه با محیط کار واقعی در کشور وجود دارد که 1500 کارگاه آن سهم سپاه پاسداران و از این تعداد 15 کارگاه سهم سپاه بیت‌المقدس کردستان است که برای تربیت جوانان جویای مهارت‌آموزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق این هدف در ده محور پشتیبانی و حمایت را آغاز کرده‌ایم، ادامه دارد: نخستین محور اهتمام و ورود فرماندهان و مسئولان به این حوزه و سپس بحث غربالگری و نیازسنجی و برگزاری آزمون بر حسب نیاز و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار بعد از خدمت مقدس سربازی جزو دیگر اولویت‌هاست.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ایجاد تجهیزات و کارگاه‌های مجهز طبق استانداردهای لازم به‌عنوان سومین محور نام برد و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی سربازان چهارمین مورد اجرایی است.

وی با اشاره به 5 مورد آخر بحث مهارت‌آموزی جهت تربیت نیروی کارآمد عنوان کرد: تعامل بین نیروهای مسلح و سازمان‌های دیگر، آمار و اطلاعات، آسیب‌شناسی، جذب اعتبارات، رصد و هدایت و حمایت شغلی و نظارت اجرایی از دیگر مواردی است که برای تربیت نیروی کارآمد و جوان انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار کمالی یادآور شد: اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به‌مدت حداکثر 6 ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه‌خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به‌عنوان کمک‌مربی و مربی در نیروهای مسلح، به‌کارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

انتهای پیام/481/

نظر شما