شناسهٔ خبر: 67097151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار کمالی:سربازان با کسب آموزش های مهارتی از نیروهای مسلح خارج می‌شوند

سنندج-ایرنا- مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان وظیفه در نیروهای مسلح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند و هر کدام با کسب مهارت خدمتشان را تمام می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سردار موسی کمالی شامگاه یکشنبه در نشستی با مدیران اداره کل فنی و حرفه ای کردستان در سنندج، اظهار کرد: نهضت مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۷ در سطح کشور با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد شده‌است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندسازی سربازان امکانات لازم را فراهم کرده‌است، افزود: امید می‌رود با تعامل و همکاری طرفین شاهد تحقق شعار هر سرباز یک مهارت فنی و عمومی باشیم.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در راستای این نهضت به دنبال این هستیم که هیچ سربازی بدون کسب مهارت در رشته‌ای از نیروهای مسلح خارج نشود.

کمالی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما این است که در آینده‌ای نزدیک اعلام کنیم صدور کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی منوط به کسب مهارت فنی و حرفه ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان هم اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی به منظور توانمندسازی سربازان در سطح استان در حال اجراست.

سیدعلی علوی بیان کرد : آموزش‌های مهارتی به سربازان ارائه می‌شود تا بعد از پایان خدمت افزون بر داشتن شغلی در حوزه تولید هم نقش آفرینی داشته باشند.

وی یادآور شد: امکانات و تجهیزات این اداره‌کل برای توسعه آموزش های مهارتی به سربازان بکار گرفته شده‌اند و امید می‌رود از این طریق بتوانیم اشتغال پایدار را تحقق بخشیم.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در سفر خود به کردستان بازدیدی از کارگاه‌های مهارت آموزی در استان داشت و از امکانات و نحوه فعالیت آنها ابراز رضایتمندی کرد و سپس در برنامه‌ای در صداوسیمای مرکز کردستان حضور یافت.

نظر شما