شناسهٔ خبر: 67068069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محور عبدالخان ـ بستان چهار خطه می‌شود

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور عبدالخان - بستان به طول بیش از ۱۱ کیلومتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از محور اهواز ـ چذابه (محور طریق‌الحسین ) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است، اظهار داشت: این محور یکی از راه‌های اصلی و شریانی استان بوده و به سبب تردد کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زائران اربعین حسینی بسیار پر‌تردد و حائز اهمیت است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه  همچنین این محور مسیر اصلی تردد کشاورزان منطقه است، افزود: این محور از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان منتهی به چذابه عبور می‌کند و پروژه‌های فعالی در این مسیر تعریف شده است. این محور به طول 115 کیلومتر است و بیش از 90 درصد آن در سال‌های گذشته چهارخطه شده و 5 کیلومتر تا تکمیل شدن این محور به صورت چهارخطه، باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه  همچنین پل حمیدیه به طول 30 متر دارای 8 شمع است که اجرا شده و ساخت شاه تیره های پل در دست اقدام است و ورق‌های کناری پل نیز خریداری و تحویل پیمانکار شده است گفت: این پل طبق زمانبندی انجام شده تا اربعین 1403 به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل کمربندی سوسنگرد که در این مسیر است شاه‌تیره‌های آن هم آماده نصب است و تا اربعین سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی همچنین از تکمیل پل سابله به طول 40 متر در سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و 400 متر ظرف مدت 20 روز آینده آسفالت و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرامی بیان کرد: همچنین پل بستان از دیگر پروژه‌های این محور است که پیمانکار آن مشخص شده است. این پل 60 متر طول دارد و اعتبار آن نیز 80 میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و تا اربعین 1404 به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت  اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: همچنین مجوز لایه دوم روکش آسفالت پل تا پل (کمربندی بستان) به طول دو کیلومتر به صورت چهارخطه که در سال گذشته با یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک رفت، با پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسد.

وی ادامه دادوگفت: همچنین پروژه پنج کیلومتری ادامه کمربندی بستان نیز یکی دیگر از پروژه‌های محور طریق الحسین است که معارض زیادی داشت که خوشبختانه مشکل معارضین آن رفع شده است و بزودی عملیات اجرایی آن ادامه می‌یابد.

بهرامی در ادامه پروژه 5 کیلومتری جاده ترانزیتی منتهی به بازارچه و پایانه چذابه را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این محور برشمرد و گفت: لایه اول این محور آسفالت شده و لایه دوم نیز دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد است که طبق زمان‌بندی تا 20 روز آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام735/

نظر شما