شناسهٔ خبر: 67073162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بیش از ۹۰ درصد محور اهواز - چذابه چهار خطه شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز - چذابه(محور طریق الحسین) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز - چذابه(محور طریق الحسین) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رحمان بهرامی امروز ضمن اشاره به اینکه محور اهواز - چذابه(محور طریق الحسین) یکی از راه‌های اصلی و شریانی استان است، اظهار کرد: این محور به سبب تردد کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حایز اهمیت است.

او ضمن اعلام اینکه این محور مسیر اصلی تردد کشاورزان منطقه نیز است، گفت: این محور از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان منتهی به چذابه عبور می‌کند و پروژه‌های فعالی در این مسیر تعریف شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این محور به طول ۱۱۵ کیلومتر می باشد که بیش از ۹۰ درصد آن طی سال‌های گذشته چهارخطه شده و پنج کیلومتر تا تکمیل شدن این محور به صورت چهارخطه، باقی مانده است.

بهرامی ادامه داد: همچنین پل حمیدیه با طول ۳۰ متر دارای هشت شمع است که اجرا شده و ساخت شاه‌تیرهای پل در دست اقدام است و ورق‌های کناری پل نیز خریداری و تحویل پیمانکار شده، این پل طبق زمان‌بندی انجام شده تا اربعین ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: همچنین شاه‌تیرهای پل کمربندی سوسنگرد که در این مسیر می باشد نیز آماده نصب است و تا اربعین سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین ضمن یادآوری تکمیل پل سابله به طول ۴۰ متر طی سال گذشته، اضافه کرد: راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر ظرف مدت ۲۰ روز آینده آسفالت و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرامی افزود: پل بستان از دیگر پروژه‌های این محور است که پیمانکار آن مشخص شده؛ این پل ۶۰ متر طول دارد و اعتبار آن نیز ۸۰ میلیارد تومان می باشد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و تا اربعین ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

او توضیح داد: همچنین روکش آسفالت پل تا پل(کمربندی بستان) به طول دو کیلومتر به صورت چهارخطه که طی سال گذشته با یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک رفته، با پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، مجوز لایه دوم آن برای روکش نهایی آسفالت دریافت شده و تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسد.

معاون مهندسی و ساخت  اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: پروژه پنج کیلومتری ادامه کمربندی بستان نیز یکی دیگر از پروژه‌های این محور است که معارض زیادی داشته اما خوشبختانه مشکل معارضین رفع شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن ادامه می‌یابد.

بهرامی در پایان پروژه پنج کیلومتری جاده ترانزیت منتهی به بازارچه و پایانه چذابه را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این محور برشمرد و اضافه کرد: لایه اول این محور آسفالت شده و لایه دوم نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است که طبق زمان‌بندی تا ۲۰ روز آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما