شناسهٔ خبر: 67066973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

چهارخطه شدن ‌بیش‌ از ۹۰ درصد محور اهواز چذابه

صاحب‌خبر -

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز _ چذابه (محور طریق الحسین ) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از محور اهواز _ چذابه (محور طریق الحسین ) چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمان بهرامی  با اشاره به اینکه این محور یکی از راه های اصلی و شریانی استان است، اظهار کرد: این محور به سبب تردد کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی و ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حائز اهمیت است.

چهارخطه شدن ۹ کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال

وی با بیان اینکه این محور مسیر اصلی تردد کشاورزان منطقه نیز است، افزود: این محور از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان منتهی به چذابه عبور می کند و پروژه های فعالی در این مسیر تعریف شده است.

بهرامی اضافه کرد: این محور به طول ۱۱۵ کیلومتر است و بیش از ۹۰ درصد آن در سال های گذشته چهارخطه شده و ۵ کیلومتر تا تکمیل شدن این محور به صورت چهارخطه، باقی مانده است.

بهرامی ادامه داد: همچنین پل حمیدیه به طول ۳۰ متر دارای ۸ شمع است که اجرا شده و ساخت شاهتیرهای پل در دست اقدام است و ورق های کناری پل نیز خریداری و تحویل پیمانکار شده است. این پل طبق زمانبندی انجام شده تا اربعین ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل کمربندی سوسنگرد که در این مسیر است شاه تیره های آن هم آماده نصب است و تا اربعین سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی همچنین از تکمیل پل سابله به طول ۴۰ متر در سال گذشته خبر داد و گفت: راه های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر ظرف مدت ۲۰ روز آینده آسفالت و به بهره برداری می رسد.

بهرامی بیان کرد: پل بستان از دیگر پروژه های این محور است که پیمانکار آن مشخص شده است. این پل ۶۰ متر طول دارد و اعتبار آن نیز ۸۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و تا اربعین ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت  اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: همچنین مجوز لایه دوم روکش آسفالت پل تا پل (کمربندی بستان) به طول دو کیلومتر به صورت چهارخطه که در سال گذشته با یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک رفت، با پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، دریافت شده است و تا اربعین سال جاری به بهره برداری خواهد رسد.

وی ادامه داد: پروژه پنج کیلومتری ادامه کمربندی بستان نیز یکی دیگر از پروژه های محور طریق الحسین است که معارض زیادی داشت که خوشبختانه مشکل معارضین آن رفع شده است و بزودی عملیات اجرایی آن ادامه می یابد.

بهرامی پروژه ۵ کیلومتری جاده ترانزیتی منتهی به بازارچه و پایانه چذابه را یکی دیگر از پروژه های مهم این محور برشمرد و گفت: لایه اول این محور آسفالت شده و لایه دوم نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است که طبق زمان بندی تا ۲۰ روز آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
کپی شد

برچسب‌ها:

نظر شما