شناسهٔ خبر: 67283364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت سیل و تگرگ به بیش از ۲هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی خلخال

اردبیل_ایرنا_مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های تند و تگرگ و سیلاب به بیش از ۲هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه خلخال خسارت زد.

صاحب‌خبر -

مهدی خدمتی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از اراضی و مناطق آسیب دبده از سیلاب های اخیر شهرستان خلخال افزود: در جریان بارش‌های هفته جاری حدوداً ۱۰۰ درصد از مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان دچار آسیب شد.

مدیر کل مدیریت استان اردبیل اضافه کرد: به علت بارش‌های تند و رگباری باران همراه با تگرگ جاری شدن سیل در منطقه دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو و حبوبات و بیش از ۴۰۰ هکتار از باغهای این شهرستان خسارت دید.

خدمتی اضافه کرد: میزان ریالی خسارات وارد به شهرستان خلخال از جانب بارندگی‌های اخیر هنوز برآورد نشده و با تکمیل کار برآورد ریالی میزان خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.

خسارت سیل و تگرگ به بیش از ۲هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی خلخال

فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: در جریان بارش‌های شدید باران و تگرگ روز ۲۷ خرداد ماه امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و مبلمان شهری و همچنین واحدهای مسکونی و تجاری این شهر خسارت وارد شده است.

سید جواد یحیی‌زاده افزود: از مجموع خسارات وارد شده از جانب بارش‌های رگباری و تند باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به ۲۵۰ واحد مسکونی و تجاری و ۳۰۰ میلیارد ریال به مبلمان شهری است.

رئیس شورای مدیریت بحران خلخال گفت : با وجود تکرار بارش باران شدید و تگرگ در روز ۲۹ خرداد ماه، تمهیدات لازم از سوی اعضای مدیریت بحران شهرستان در بحث پیشگیری از وارد شدن آسیب، مانع از تکرار حادثه روز ۲۷ خرداد و وارد شدن سیلاب به واحدهای مسکونی تجاری و همچنین تخریب زیرساختهای شهری شد.

نظر شما