شناسهٔ خبر: 67277414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت باران و تگرگ در خلخال

به دنبال بارش شدید باران و تگرگ ۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در سفر به خلخال در جریان ادامه بررسی آبگرفتگی و وقوع سیلاب و وارد شدن خسارت به شهرستان خلخال در مناطق روستایی و شهری، اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و تگرگ ۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است.
مهدی خدمتی افزود: از این میزان ۴۰۰ هکتار مربوط به باغات است و طی این بارش‌ها نهر‌های کشاورزی و جاده بین مزارع در اکثر روستا‌ها خسارت دیده است.
همچنین ۲۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی گندم و جو نیز خسارت دیده‌اند. مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به خسارت به ۲۵۰ واحد مسکونی، تجاری و صنفی در خلخال گفت: تمهیدات لازم برای جبران خسارت شهروندان با برنامه‌ریزی از سوی مدیریت بحران استان انجام شده و مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
خدمتی عنوان کرد: باغات و زراعت‌های آسیب دیده دارای بیمه بوده‌اند از سوی بیمه محصولات کشاورزی از بیمه خسارت برخوردار خواهند شد و هموطنانی که در روستا از بیمه برخوردار نبوده‌اند با برنامه‌ریزی با یکی از بانک‌های عامل استان و شهرستان جهت جبران خسارت وارد شده از تسهیلات درصد پایین برخوردار می‌شوند.
وی عنوان کرد: شهرداری خلخال باید برنامه‌ای جامع کوتاه مدت و میان مدت برای حل معضلات شهری در بارندگی، تگرگ و سیلاب داشته باشد تا در زمان بروز حوادث طبیعی ساکنان با این مشکلات روبرو نشوند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان خلخال نیز گفت: بحران سیل و آبگرفتگی اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت در شهرستان خلخال به بار آورد.
سید جواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال اظهار کرد: بارش اخیر که از روز ۲۷ خرداد آغاز شده بود به ۲۵۰ واحد مسکونی، تجاری و زیرساختی خسارت وارد کرده است که طبق برآورد‌ها این خسارات بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنفی، تجاری و مسکونی در شهر خلخال خسارت وارد شده است و بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت نیز به مبلمان شهری و سازه‌های شهری وارد شده که با مکاتبات انجام شده پیگیر جبران خسارات مردم شریف شهرستان هستیم.

<div id="video-display-embed-code_11233347"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263982/11233347?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما