شناسهٔ خبر: 67276140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به دنبال بارش شدید باران و تگرگ ۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است.

صاحب‌خبر -

۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی خدمتی امروز در سفر به خلخال در جریان ادامه بررسی آبگرفتگی و وقوع سیلاب و وارد شدن خسارت به شهرستان خلخال در مناطق روستایی و شهری،اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و تگرگ ۲۷۰۰ هکتار از باغات و زراعت شهرستان خلخال خسارت دیده است.

وی افزود: از این میزان ۴۰۰ هکتار مربوط به باغات  است و طی این بارش‌ها نهرهای کشاورزی و جاده بین مزارع در اکثر روستاها خسارت دیده است. همچنین  ۲۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی گندم  و جو نیز خسارت دیده‌اند.مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به خسارت به ۲۵۰ واحد مسکونی، تجاری و صنفی در خلخال گفت: تمهیدات لازم برای جبران خسارت شهروندان با برنامه‌ریزی از سوی مدیریت بحران استان انجام شده و مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

خدمتی عنوان کرد: باغات و زراعت‌های آسیب دیده دارای بیمه بوده‌اند از سوی بیمه محصولات کشاورزی از بیمه خسارت برخوردار خواهند شد و هموطنانی که در روستا از بیمه برخوردار نبوده‌اند با برنامه‌ریزی با یکی از بانک‌های عامل استان و شهرستان‌ جهت جبران خسارت وارد شده از تسهیلات درصد پایین برخوردار می‌شوند.وی عنوان کرد: شهرداری خلخال باید برنامه‌ای جامع کوتاه مدت و میان مدت برای حل معضلات شهری در بارندگی، تگرگ و سیلاب داشته باشد تا در زمان بروز حوادث طبیعی ساکنان با این مشکلات روبرو نشوند.

نظر شما