شناسهٔ خبر: 67283366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار رئیس اتاق بازرگانی درباره فروش منابع بین‌نسلی استان کرمان

حسین میرزا اسدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان درباره فروش منابع بین‌نسلی(معادن) استان کرمان و خام فروشی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی طبیب‌زاده ظهر امروز ۳۱ خردادماه در نشستی در مرکز نوآوری شهید ستاری اظهار کرد: هزینه جاری استان کرمان از محل فروش منابع بین نسلی است و این دغدغه را اتاق کرمان همیشه داشته و هشدار جدی داده که این روند، روند رو به نابودی است.

وی ادامه داد: اگر یک روزی مس و سنگ آهن و دیگر منابع تمام شود و کشاورزی هم به‌دلیل محدودیت منابع آبی به پایان برسد، آینده اقتصاد استان چگونه خواهد بود؟

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برای حل این مسئله در پی چاره‌اندیشی هستیم و همایش کرمان آیدکس(همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان) با نگاه نوآوری و فناوری به آینده استان برگزار شد.

طبیب‌زاده عنوان کرد: صنایع جنبی و پایین‌دستی یکی از پنل‌های اصلی کرمان آیدکس بود که یکی از امیدهای آینده استان و کشور است.

ریئیس اتاق استان کرمان تصریح کرد: مس یکی از مسیرهایی‌ است که می‌شود به سرعت از اقتصاد مبتنی به منابع به اقتصاد دانش پایه حرکت کرد. وظیفه مرکز شهید ستاری بسیار سنگین است که زنجیره ارزش را ایجاد کند و با این پتانسیل و علاقه و اراده‌ای که وجود دارد، محقق می‌شود.

وی گفت: نقش مرکز شهید ستاری این است که ثروت را از محل تکنولوژی و نوآوری ایجاد کند. ما نیز می‌توانیم بسترسازی کنیم تا مرکز به اهدافش برسد.

انتهای پیام

نظر شما