شناسهٔ خبر: 67283369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر نظارت براصناف مشهد: افزایش اجاره بهای مسکن تا ۲۰ درصد مجاز است

مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طبق مصوبه شورای عالی مسکن استان؛ سقف افزایش اجاره بهای مسکن در سال جاری نسبت به سال قبل حداکثر تا ۲۰ درصد مجاز است.

صاحب‌خبر -

محسن صیادی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوران معاملات املاک موظف به رعایت این مصوبه هستند و برای تنظیم قرارداد سال اول اجاره مسکن باید از نرم‌افزار تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تحت وب به صورت برخط استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که مشاوران معاملات املاک از عمل به شیوه‌های نامه مزبور در تعیین اجاره بهای مسکن خودداری کنند، در صورت دریافت گزارش از سوی شهروندان با آنان برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ابتدای امسال ۹۱ پرونده تخلف در حوزه مشاوران معاملات املاک این شهر به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که عمده تخلفات آنها گران‌فروشی و دریافت دستمزد مازاد، عدم نصب نرخ نامه و عدم صدور قرارداد هلوگرام‌دار است.

صیادی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال وجه به شاکیان مشاوران معاملات املاک در مشهد بازگردانده و ۱۶ واحد صنفی متخلف در این رسته پلمب شدند.

۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد.

نظر شما