شناسهٔ خبر: 67031150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیری برای تسریع اجرای طرح راه‌آهن یونسی _ قاین _ بیرجند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور از پیگیری برای تسریع اجرای طرح راه‌آهن یونسی_قاین_ بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیگیری برای تسریع در اجرای طرح راه‌آهن یونسی_گناباد_ قاین_ بیرجند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خطیبی امروز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح راه آهن یونسی_قاین_ بیرجند گفت:روند کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طرح راه آهن یونسی_قاین_ بیرجند یکی از مهمترین طرح های وزارت راه و شهرسازی است افزود: کریدور شرق کشور ۸۸۱ کیلومتر است که ۵۰کیلومتر آن در خراسان رضوی،۴۵۰کیلومتر در خراسان جنوبی و ۳۸۱ کیلومتر در سیستان بلوچستان در حال اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور  گفت: باید با هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه این طرح  تلاش کنیم.

خطیبی، یکی از مشکلات اصلی اجرای این طرح را موضوع تامین آب کارگاه‌های پیمانکاری عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم با پیگیری و رفع مشکلات پیمانکاران با سرعت بیشتری برای توسعه این طرح اقدام کنیم ، تا خراسان جنوبی بیست و پنجمین مرکز ریلی باشد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده نگرانی‌ها برای تامین منابع مالی حل شده که این مهم گره بزرگی از مشکلات پیمانکاران را حل می کند.

عباس زاده افزود:  برای تامین آب، سوخت و همچنین مصالح جلساتی برگزار شده و مشکلات هر چه زودتر برطرف می شود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی و ماشین آلات برای پیمانکاران از جمله مشکلات است گفت: پیمانکاران جدیت لازم را در روند پیشرفت طرح  داشته باشند تا این طرح در کمترین زمان به سر انجام برسد.

نماینده مردم در شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز  با اشاره به اینکه راه‌آهن یونسی _ قاین _ بیرجند یک محور تثبیت شده و مصوب هئیت دولت است افزود:  امروز در تمام قطعات آن پیمانکاران با یک اراده قوی و با حمایت هایی که از طرف وزارت راه و شهرسازی و همچنین دولت شده فعال هستند.

اسحاقی گفت: بعضی از موانع پیمانکاران در استان از قبیل تعیین تکلیف مالکین اراضی  و یا تامین آب می تواند قابل حل باشد. 

 در این بازدید ایستگاه قاین نیز جانمایی شد.

نظر شما