شناسهٔ خبر: 67041410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به زودی

آغاز بخش های ایستگاهی و روسازی راه آهن خراسان جنوبی

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه گفت : به زودی بخش های ایستگاهی و روسازی راه آهن خراسان جنوبی آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

آغاز بخش های ایستگاهی و روسازی راه آهن خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خطیبی در بازدید از طرح راه آهن شرق کشور، در حد فاصل بیرجند تا ایستگاه یونسی به طول حدود ۲۷۰ کیلومتر  با اشاره به اینکه شرایط بسیار خوبی در این طرح رقم خورده است افزود: تمام طول این ۲۷۰ کیلومتر عملیات اجرایی در بخش‌های عملیات خاکبرداری، خاک ریزی، بتن ریزی، حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها و تقاطع‌ها در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بخش‌های دیگری از این طرح از جمله طرح های بخش‌های ایستگاهی و عملیات روسازی نیز در دستور کار قرار داده و فعال شود.

وی گفت: حدود هزار میلیارد تومان به این طرح تزریق شده و حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان هم در فاصله زمانی بسیار کوتاهی مجدداً به این طرح تزریق می شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه با اشاره به اینکه این طرح اثرهای ترانزیتی هم بر منطقه دارد افزود: همچنین باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان حتی استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان می‌شود.

خطیبی گفت: این مسیر یکی از کریدور‌های ترانزیتی مهم کشور است که از چابهار شروع و به سرخس منتهی می‌شود.

وی افزود: با سرعت خوبی که پیمانکاران دارند امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاه‌تری طرح را به پیشرفت خوبی برسانیم. 

استاندار نیز در خصوص روند پیشرفت طرح راه آهن در استان  با اشاره به اینکه  از ۱۵ قطعه این طرح، ۱۴ قطعه فعال است گفت:  یک قطعه به دلیل پای کار نبودن پیمانکار فعال نیست و  با خلع ید پیمانکار و به مناقصه گذاشتن، در آینده نزدیک با استقرار پیمانکار در قطعه پانزدهم آغاز به کار می‌کند.

قناعت افزود: پانزدهم شهریور سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور شهید،در بیرجند شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح فراملی بودیم و در کمتر از یک سال شاهد فعال شدن تمام قطعات این راه آهن و این طرح هستیم.

نظر شما